معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در نشست خبری اظهار داشت که حکومت وحدت ملی به برگزاری انتخابات مصمم است و مشکلات نیز بزودی حل خواهد شد.

وحدت ملی مصمم به برگزاری انتخابات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «محمد محقق» معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست خبری در کابل اعلام کرد که دولت افغانستان از دیر زمانی است که با آغوش باز و صبر مخالفان دولت را به صلح دعوت کرده است.

وی افزود: از روند صلح با حزب اسلامی حکمتیار استقبال می‌کنیم و امیدواریم که آنها با سهم گیری در آینده افغانستان، این کشور را بسازند.

محقق اظهارداشت که امضای توافقنامه صلح با حکمیتار در برگزاری هرچه سریعتر انتخابات و لویه جرگه تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد که حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات و لویه جرگه مصمم هستیم و مشکلات در روزهای آینده حل خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان نیز پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشرف غنی امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی حکمتیار را پیام روشن صلح به سایر مخالفان دولت دانسته است.

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی اظهارداشت که امضای توافقنامه صلح با این حزب، در تامین امنیت و برگزاری انتخابات آینده تاثیر زیادی دارد.

پس از مدتها رایزنی، سرانجام پنجشنبه گذشته، پیش نویس توافقنامه صلح حزب اسلامی حکمتیار با دولت کابل به امضا رسید و قرار است نسخه نهایی آن توسط اشرف غنی و حکمتیار در کابل به امضا برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.