قدس آنلاین – ایلام: مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 60 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

صادرات 60 هزار تن کالای استاندارد از مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مهناز همتی با بیان اینکه عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی و مواد شیمیایی  بوده است، اظهارداشت: در این مدت تعداد 546 مورد آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی نیز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و 800  مورد آزمون و علامت گذاری وسایل سنجش سبک بازرسی شده است، افزود: علاوه بر این 34 مورد بازرسی نیز از باسکول های ثابت همکف انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری 18 مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد و گواهی انطباق انرژی صادر شده است، خاطرنشان ساخت: در همین مدت 200 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی، 28 مورد تمدید پروانه صدور کاربرد علامت استاندارد و یک هزار مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت مایع انجام شده است.

مهناز همتی به 3000 نفر ساعت آموزش به کارکنان و مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جای تاکنون، 300 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی و عرضه کالا، بازرسی از 86 واحد عرضه کننده طلا، بازنگری 100 مورد استاندارد ملی ایران، 2800 مورد بازرسی از مراکز عرضه و واحدهای صنفی استان از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در شش ماه اول سال جاری بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.