​قدس آنلاین- ایلام: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: امروز از کتاب وصیت نامه شهدای دوران دفاع مقدس ایلام رونمایی می شود.

کتاب وصیت نامه شهدای ایلام رونمایی می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سلیمان رستمیان با بیان اینکه این مراسم ساعت امروز (سه شنبه) در سالن آمفی‌تئاتر آیت‌الله حیدری ایلامی دانشگاه ایلام با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان اجرایی استان برگزار می‌شود، اظهارداشت: این کتاب شامل 464 وصیت‌نامه شهدای گران‌قدر و عزیز استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی است که با همکاری خانواده های این عزیزان گردآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب گنجینه‌ای ارزشمند از وصایای شهدای استان است که حاصل تلاش و تحقیق همکاران بنیاد شهید استان در امور فرهنگی است که توسط نشر شاهد چاپ و منتشرشده است، افزود: این وصیت‌نامه‌ها از خانواده‌های معظم شهدا دریافت شده و پس از طی مراحل تحقیقی و پژوهشی، وصیت‌نامه شهدا  به‌ صورت دست خط اصلی و تایپ ‌شده در این کتاب آمده است، یک هزار جلد از این وصیت‌نامه‌ها چاپ‌شده که منبع فاخری برای محققان و دانشجویان هم برای زندگی روزمره و هم برای امورات تحقیق و پژوهشی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان این مطلب که بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، منشور معنوی انقلاب وصیت ‌نامه امام راحل و وصیت‌نامه شهداست، خاطرنشان ساخت: این کتاب گنجینه فاخر از پیام شهدا بوده و یک منشور خاص برای جامعه محسوب می شود و نباید مجموعه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های ملت را فراموش کرد.

سلیمان رستمیان وصیت نامه شهدا را مایع سعادت جامعه دانست و یادآو شد: دست ‌نوشته‌ها و بسیاری از وصیت‌نامه‌های شهدا به دلیل جنگ از بین رفته و یا و به دست ما نرسیده است و تلاش می‌شود که این کار نیز ادامه یابد که اثر آن در جامعه احساس شود و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

گفتنی است این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار ایلام، معاونین و مدیران کل دستگاه های اجرایی، خانواده معزز شهدا و ایثارگران در سالن آمفی تئاتر دانشگاه ایلام برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لطیفیان ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    درود خداوند بر روح پاک همه شهیدان