خبرگزاری منتسب به وزارت ورزش در بیانیه‌ای آتشین، علیه منتقدان وزیر ورزش و جوانان موضعگیری کرد.

توپخانه خبرگزاری منتسب به وزارت ورزش به سمت منتقدان گودرزی

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری منتسب به وزارت ورزش بیانیه‌ای بسیار تند در واکنش به اتفاقات روزهای اخیر صادر کرد.

به گزارش سایت نود، بعد از انتقادهای بسیار تند وزیر ورزش از بهرام افشارزاده و پاسخ بسیار تند مدیرعامل سابق استقلال، حالا نوبت به رسانه منتسب به وزارتخانه رسیده تا با انتشار بیانیه‌ای غیررسمی و بدون نام بردن از کسی به افشارزاده و حامیان او حمله کند.

خبرگزاری برنا در یادداشتی با تیتر "وزیر علیه فساد، مفسدان علیه وزیر" نوشت: «اکنون بهترین زمان برای دلالان مدیر نماست تا با هدف قرار دادن وزیر به تخریب سازندگی ورزش و فوتبال بپردازند و افرادی که به دنبال مبارزه با فساد بودند می‌توانند به راحتی عوامل آن را شناسایی کنند.

صحبت‌های وزیر ورزش شاید از دیدگاه سیاست بلدها در زمان مناسبی مطرح نشد اما صحبت علیه یک جریان حاکم در زمانی که دیده می‌شوید و برمسند وزارت هستید، نشان از صادق بودن و نترس بودن شماست.

جریان بیدارشده در روزهای اخیر متوجه شخص وزیر نیست و هدف وحشتناک‌تری را دنبال می‌کند اما باید از محمودگودرزی تقدیر کرد. چرا که در دورانی که همه با هم نانشان را در یک کاسه می‌زنند او به تنهایی در مقابل سودجویی ها ایستاده و این ایستادگی شاید هزینه‌ای بیش ازآنچه تصور می‌شد را درپی داشته باشد چون جریانی که اکنون به مخالفت با وزیر برخاسته متاسفانه ریشه‌ای تنومند دارد. سالیان سال است که پرونده فسادفوتبال در دستگاه‌ها و نهادها می‌چرخد و متوقف می‌شود و افراد دخیل در آن فقط مشهورتر و قویتر می‌شوند! مشخص نیست که چرا هیچ برخوردی با فاسدان و سودجویان فوتبال نمی‌شود و به چه علت با آن‌ها مدارا می‌شود تا امروزه شاهد این باشیم که مافیا دربرابر وزیر یک کشور و یک حکومت می‌ایستد و او را متهم می‌کند!

مهمترین اثرحضورگودرزی در ورزش ایران رشد و پیشرفتِ سازندگی درورزش بود. مساله‌ای که کابوس مفسدان فوتبال است. اگر سازندگی در ورزش پا بگیرد دیگر خبری از بریزوبپاش‌های نقل و انتقالات فوتبالی نخواهد بود. اصولا فوتبال پایه در ایران به این خاطر ضعیف است که به آن اجازه رشد داده نمی‌شود. مربیان بازیکن ساز ما کجا هستند؟ استان‌های مازندران و خوزستان که مهد و معدن استعداد فوتبالی هستند در حال حاضر چه وضعیتی دارند؟ چرا تیم‌ها فقط می‌خرند و هیچ چیزی در فوتبال ساخته نمی‌شود؟ خیلی ساده است. فقط به دلیل این‌که تفکر حاکم برفوتبال ایران، سازندگی و پرورش را نمی‌خواهد و اصولا مخالفت با وزیر ورزش هم به همین خاطر است.

کار مهم گودرزی، مبارزه با روند واسطه‌گری در فوتبال بود. روندی که مانند نفت در باغچه فوتبال ایران فقط به خشکاندن ریشه ها می‌پردازد، برای همین اکنون افراد زیادی به صورت منظم و برنامه ریزی شده در رسانه های وابسته شروع به مصاحبه و تخریب وزیر کرده‌اند. هرفردی اگر کمی دقت داشته باشد به خوبی عوامل مافیایی و سودجوی فوتبال را در این روزها شناسایی می‌کند. افرادی که بدنه فوتبال آن‌ها را به خاطر عملکردشان پس زد، حالا با ایجاد هجمه علیه وزیر قصد آماده سازی زمینه برای بازگشتشان به فوتبال را دارند!

وزیر ورزش و جوانان کشورمان کار خود را با مبارزه علیه این افراد شروع کرد و به خوبی توانست با این مبارزه تیم پرسپولیس را زنده کند. پرسپولیسی که سال‌ها بیمار بود اکنون با۶ملی پوش یکی از سرحال ترین تیم‌های ورزشی کشورمان محسوب می‌شود و همین امر باعث پویایی تیم‌های پایه این باشگاه شده است.

سال‌ها بود که تیم‌های پایتخت حال و روز خوشی را نداشتند چرا که سودجویان آن‌ها را از سازندگی دور و به یک مصرف کننده تبدیل کرده بودند. اصولا این جریان هیچ علاقه‌ای به تولید ندارد و اینکه فوتبال ما به نتیجه گرایی و حاضرخوری صرف رسیده حاصل سلطنت بی چون و چرای آقایان در فوتبال است.

 آیا این آقایان نبودند که مبالغ نجومی و قراردادهای آنچنانی را در فوتبال باب کردند و در نتیجه قراردادهای غیرواقعی و مخفیانه پشت سرهم بسته شد و قانون سقف قرار داد برای مسخره شدن سیستم فوتبال به وجود آمد؟

آیا این آقایان نبودند که با روی جلد بردن جوانان ساده، لذت بازی را در تیم‌ها کشتند و درعوض لذت شهرت یک شبه را در وجود فوتبالیست‌ها نهادینه کردند؟

آیا این آقایان نبودند که لیدرها را سازماندهی کردند و آن‌ها را تبدیل به عوامل اجرایی برای عزل و نصب در باشگاه‌ها کردند به طوریکه اکنون به جای تشویق‌های تهییج کننده، فقط هشدارهای تهدید کننده از روی سکوها شنیده می‌شود؟!

آیا همین‌ها نبودند که پای بازیکنان بی کیفیت خارجی و مهمانان یک شبه را به تیم‌ها باز کردند تا دلارها شمرده شوند؟

حال که فوتبال در حال پوست اندازی و بازگشت به فاز سازندگی است، مسلم است که دلالان مدیرنمای  فوتبال احساس خطر کنند و با این رویه مخالفت کنند. اگر قرار باشد در فوتبال بازیکنان مستعد و ارزان جا به جا شوند، دیگر چهره‌های میلیاردی حضورنخواهند داشت تا درصد قراردادشان به جیب مدیرمحترم واریز شود!

وزارت ورزش توپخانه و ضدفوتبال معرفی می‌شود چراکه با  بریزوبپاش ها مخالف است اما تفکرحاکم بر فوتبال دوست ندارد این بریزوبپاش‌ها جمع شود.

اکنون که وزیر صحبت کرده بهترین فرصت برای بیرون مانده‌هاست تا با سفسطه‌گری اوراتخریب کنند و جلوی روند سازندگی را بگیرند. حاصل کار آقایان خالی شدن ورزشگاه‌ها بود و حاصل تلاش وزیر بازگشت مردم به سکوها! مشخص است که اکنون احساس خطر کنند و سریال مصاحبه‌ها را به راه بیندازند.

چرا از خودمان نمی‌پرسیم که به چه علت اسپانسرهای لیگ برتر به سرعت عوض می‌شوند و همه آن‌ها با کوهی از بدهی به فوتبال محو می‌شوند درحالیکه تیم های ما برای یک سفرآسیایی باید دست به دامان منابعی خارج از فوتبال شوند؟ و برای این مطالبات فوتبال هم به هیچ پاسخ روشنی نخواهید رسید!

حالا که دهان مافیای فوتبال باز شده، اگر مشت محکمی برآن زده نشود با خوردن مخالفان خود تا سالیان متمادی، تاریکی و فساد را بر پیکره فوتبال مسلط می کند. حملات همه جانبه به وزیر از جانب افرادی که فوتبال ایران آن‌ها را نمی‌خواهد، نشان دهنده قدم درست وزیر ورزش است. وزیری که مطمئنا اگر غل و غشی در کارش بود و سودی از این ورزش به جیب می‌زد، این افراد او را تخریب نمی‎کردند و برعکس سیل حمایت‌ها به سمت وزارت او جاری می‌شد!

مسلما اگر گودرزی ۵۰درصدهم در این راه موفق شود فوتبال ما به پیشرفتی۲۰۰درصدی خواهد رسید. لازمه موفقیت او نیز همکاری نهادهای نظارتی با وزارت ورزش است. خوب است دولت دکتر روحانی به صورت جدی درکنار وزیر خود قرار گیرد و با همکاری ناظرانی چون قوه قضاییه، این دندان پوسیده و دردآور را جدا کند تا یک جامعه از شر این مفسدان و سودجویان راحت شود.

بیاییم فوتبال پاک را به جوانان این کشور هدیه بدهیم تا پاک زندگی کنند...»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.