قدس آنلاین- لرستان: ۱۶۰ کیلومتر از خط انتقال سراسری گاز ایران به عراق با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی امسال تکمیل می شود.

پیشرفت ۹۲ درصدی احداث خط انتقال گاز سراسری

مدیر پروژه طرح خط انتقال گاز ۵۶ اینچ ششم سراسری دزفول- کوهدشت شرکت پایندان با اعلام این خبر در بازدید خبرنگاران از عملیات اجرایی این  طرح گفت: این خط سراسری از فازهای  ۲۲ و ۲۴ عسلویه در خلیج فارس شروع و تا  مرز بازرگان در شمال غرب کشور با هدف انتقال گاز ایران از طریق عراق و سوریه به اروپا و تامین گاز شهرهای غربی کشور ادامه دارد و روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز در آن انتقال می یابد.

حسین کریم دادی افزود: خط انتقال گاز سراسری از کیلومتر  ۱۹۳ در حسینیه اندیمشک که توسط شرکت پایندان مجری طرح وابسته به بنیاد مستضعفان آغاز و در کیلومتر ۳۵۷ در کوهدشت لرستان به طول ۱۶۰ کیلومتر ادامه می یابد.

وی اظهار این پروژه به صورت PC   است که قراردادها بصورت EPC  منعقد می گردند. که E  پروژه توسط شرکت انرژی گستر انجام شد و به تایید کارفرما رسیده و PC  که شامل خرید اقلام و احداث پروژه می باشد به شرکت پایندان واگذار شده است.

کریم دادی در ادامه نشست خبری خود به تولیدات داخل کشور و حمایت از تولید کنندگان بومی اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از مواد اولیه لوله های کارگذاری شده از خارج وارد می شود اما تولید آن داخلی است و هدف برنامه شرکت نیز خرید محصولات داخلی با کیفیت است.

وی همچنین از جذب ۱۵۰۰ نیروی انسانی که ۷۹ درصد آن کارگران بومی استان های خوزستان، لرستان و ایلام است خبر داد و تصریح نمود: هدف از به کارگیری نیروهای این سه استان کاهش نرخ بیکاری و حمایت از نیروی کارگری بومی است.

 مدیر پروژه احداث خط انتقال گاز ۵۶ اینچ یاد آور شد: بیش از ۴۰۶ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، ۹۶ دستگاه ماشین آلات سبک و ۷۷۹ دستگاه تجهیزات مورد نیاز در این پروژه به کار گرفته شده است.

وی از حضور ۳۰ کارشناس بهداشت و سلامت کار (اچ، اس، ای) جهت کاهش حوادث حین کار در اجرای پروژه خبر داد خاطر نشان ساخت: اگر معارضان محلی، سیل، زلزله و ... نبود این طرح تا سه ماه آینده به پایان می رسید.

خاطر نشان می شود شرکت پایندان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت ها در اجرای خطوط انتقال نفت، گاز و آب در بین شرکت های بخش خصوصی و دولتی تاکنون بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر خط لوله را به انجام رسانیده است. شرکت پایندان با اجرای ایستگاه فشار گاز کنگان در سال۸۲ زمینه اجرای پروژه های خود را به پروژه های EPC ، پروژه های اسکله پتروشیمی پارس و پالایشگاه گاز پارسیان را نیز به کارهای دردست اجرای خود اضافه کرد.

شرکت پایندان دارای بالاترین رتبه بندی از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به شرح زیر می باشد:

۱. رتبه یک در رشته نفت و گاز با دو زیر رشته:

۱-۱-خطوط انتقال و مخازن و تلمبه خانه ها و شبکه های نفت و گاز

۱-۲- پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی

۱.رتبه یک در رشته تاسیسات و تجهیزات

۲. رتبه یک در رشته ابنیه

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.