نامه اخیر کمیته بین المللی المپیک (IOC) به کمیته ملی المپیک ایران مبنی بر شفاف سازی در مورد دخالت دولت، این کمیته و مسئولانش را با چالشی جدی مواجه کرده که پای وزیر ورزش را هم به میان کشیده است.

گزارش قدس آنلاین از چالش جدید کمیته المپیک/ دردسرهای نامه IOC

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته بین المللی المپیک چندی پیش طی نامه ای به فدراسیون ها در مورد دخالت دولت در امور آنها پرس و جو کرده بود و خواستار شفاف سازی در این زمینه شده بود. مشابه این نام به که ظاهرا لحنی تهدیدی هم داشته برای کمیته ملی المپیک هم ارسال شده است و همین مسئله این کمیته و مسئولانش را با چالشی جدی مواجه کرده است.

منشور IOC با هر گونه دخالت دولتی ها در امور ورزش مخالف است و در صورت مشاهده چنین وضعیتی در هر کشور، موضع گیری جدی خود را نشان داده و حتی اقدام به تعلیق ورزش آن کشور می کند. ورزش ایران هم طی سال های گذشته به خاطر برخی اقدامات صورت گرفته از سوی دولت که برای IOC حکم دخالت داشت، تهدید به تعلیق شد.

یکی از دلایل کیومرث هاشمی برای نامه ای که چند ماه پیش به معاون اول رئیس جمهور در رابطه با پیش نویس اصلاح اساسنامه فدراسیون ها و عواقب آن همین موضوع بود که کمیته بین المللی المپیک بدون هیچ تعللی با هر آنچه که خلاف منشور المپیک باشد، برخورد خواهد کرد.

نامه اخیری که کمیته بین المللی المپیک به کمیته ملی المپیک زده نیز باعث شده تا کیومرث هاشمی دوباره مجبور به نامه نگاری شود و اینبار خطاب به وزیر ورزش. وی در این نامه خواستار آن شده که برگزاری انتخابات تا زمان اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها به تعویق بیفتد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.