قدس آنلاین-ایلام: فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: به‌منظور کنترل ترافیک و جلوگیری از ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به مرز مهران، در سال جاری از هرگونه برپایی موکب به‌غیر از مکان‌های اعلام‌شده، جلوگیری می شود.

ساماندهی موکب ها برای اربعین حسینی در مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مراد ناصری در نشست با ستاد اربعین حسینی استان قم با بیان اینکه در سال جاری با همکاری همه مسئولان فرهنگی و اجرایی، تمهیدات مناسبی در راستای استقبال از زوار اربعین و رفاه حال زائران در شهرستان مرزی و پایانه مرزی مهران فراهم‌شده است، اظهار داشت: برای جانمایی ایستگاه های صلواتی50 هزار مترمربع در پایانه مرزی مهران و مسیر 11 کیلومتری پل زائر و پایانه مرزی مهران در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به‌منظور جانمایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها در ایام اربعین حسینی، برنامه‌ریزی های مناسب و منسجمی صورت گرفته است تا هم خدمات بهتری به زوار ارائه شود و هم در امر تردد زوار مشکلی پیش نیاید، افزود: در حال حاضر کار تسطیح و آماده‌سازی این میزان زمین در پایانه مرزی مهران به‌منظور استقرار موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در دست اقدام است و تا چند روز آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 فرماندار شهرستان مرزی مهران با بیان اینکه این مجموعه به‌گونه‌ای طراحی شده که به نسبت سال های گذشته، خدمات رفاهی مناسب تری به زائران ارائه خواهد شد، بیان داشت:  تا چند روز آینده نیز برق و آب این موکب‌ها تأمین و فراهم خواهد شد.

مراد ناصری با اشاره به اینکه این زمین به‌منظور رفاه حال زائران اباعبدالله الحسین(ع) و خیرینی که از سراسر کشور قصد برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در شهر مهران دارند، احداث گردیده است، یادآور شد: به‌منظور کنترل ترافیک و جلوگیری از ازدحام جمعیت در مسیرهای منتهی به مرز مهران، در سال جاری از هرگونه برپایی موکب به‌غیر از مکان‌های اعلام‌شده، جلوگیری می شود.

در این دیدار، معاون زیارتی استانداری قم پس از بازدید از پایانه مرزی مهران و روند آماده‌سازی شهر مهران، روند پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین در شهر مهران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در اربعین سال گذشته با توجه به اینکه زیرساخت لازم برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهر مهران کم بود، نتوانستیم در این مرز خدمات‌ خود را به زائران ارائه نماییم.

دکتر عالی پور از اعلام آمادگی خیرین و نیکوکاران استان قم برای خدمات‌رسانی به زوار حسینی در اربعین امسال در این مرز خبر داد و اظهار داشت: امسال با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده در شهر مهران تا پایانه مرزی برای اربعین حسینی، بخشی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی استان قم را در پایانه مرزی مهران مستقر خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.