قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جایگاه نیروی انتظامی در جامعه جایگاهی کنترلی است که اگر بر اساس مبانی شرعی و قصد غربت باشد جامعه‌ای سالم وپویا خواهیم داشت گفت: ماهیت یک جامعه اسلامی به این است که اسلامی حرکت کند.

جایگاه نیروی انتظامی در جامعه جایگاه کنترلی است /شغل نیروی انتظامی کاری بسیار مقدس است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی  در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: هر انسانی باید نسبت به جایگاه فردی و اجتماعی خود شناخت و توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه جهان هستی تمامش از روی نظم و قانون است و حرکت از مبدأ تا مقصد همه موجودات روی ریل قانون است افزود:کره زمین، منظومه شمسی، همه در حرکت است اما این حرکت به صورت قانونمند است و جمادات، نباتات و گیاهان همه با نظم خاصی به وجود آمده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: تفاوت انسان و حیوانات در موضوع اراده است انسان موجودی است که می‌داند چه باید انجام دهد و کلمه آزادی و اختیار در مورد انسان به‌کار برده می‌شود.

عبادی با بیان اینکه هنگامی که اراده و اختیار را از انسان سلب کنند ماهیت انسان از بین می‌رود افزود: جایگاه نیروی انتظامی در جامعه جایگاه کنترلی است و مانند ریلی است که مردم بر روی آن حرکت می‌کنند و شغل نیروی انتظامی کاری بسیار مقدس است.

وی اظهار داشت: ماهیت یک جامعه اسلامی به این است که اسلامی حرکت کند و زندگی کردن در جامعه اسلامی نیز بر اساس قانون و دین مبتنی بر عقل است که در غیر این صورت به ضرر جامعه است و اگر سیر زندگی انسان در جهت قانون فطرت، عقل، شرع و ایمان باشد سبب تکامل می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: نیروی انتظامی تحت امر فرمانده کل قوا و ولی امر مسلمین است که برنامه‌های آن با دو محور اجرا می‌شود یکی شامل فرمایشات و قوانین فرماندهی کل قوا است و محور دیگر برنامه‌ها در قالب برنامه‌های ابلاغی است.

سردار سرتیپ دوم مجید شجاع افزود: مبارزه و برخورد جدی با قاچاقچیان موادمخدر و قاچاق کالا، مبارزه با سرقت، ناامنی، کنترل ترافیکی، توسعه امکانات پیشگیرانه به منظور ارتقای امنیت شهروندان از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروی انتظامی است.

در این مراسم به نمایندگی از 67 خانواده شهید نیروی انتظامی از 20 خانواده شهید تجلیل شد و نمایش اقتدار یگانهای و یژه نیروی انتظامی نیز اجرا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.