به گفته سرپرست فدراسیون ژیمناستیک دلیل لغو انتخابات این فدراسیون فقط نامه کیومرث هاشمی به وزارت ورزش بود و هیچ دلیل دیگری نداشت.

دلیل واقعی لغو انتخابات فدراسیون ژیمناستیک چه بود؟

به گزارش قدس آنلاین، قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک ۱۴ مهرماه برگزار شود اما شنبه و در فاصله کمتر از یک هفته مانده به این انتخابات، برگزاری آن از سوی وزارت ورزش لغو چه بود. در این راستا این سوال مطرح می شود که دلیل واقعی لغو این انتخابات چه بود؟

در این رابطه محمد شروین اسبقیان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک اظهارداشت: نامه‌ای ظهر چهارشنبه به فدراسیون ژیمناستیک رسید که این نامه از سوی رئیس کمیته ملی المپیک آقای هاشمی بود مبنی بر این که با توجه به درخواست کمیته‌ بین‌المللی  المپیک از فدراسیون‌های ملی و بین‌المللی، این انتخابات تا تدوین اساسنامه برگزار نخواهد شد.

او ادامه‌ داد: اساسنامه فدراسیون‌ها به ویژه‌ فدراسیون‌های  المپیکی باید تدوین و به فدراسیون‌های جهانی ارسال شود و بعد از آن انتخابات برگزار شود. ما هم به  استناد همین موضوع  روز شنبه  دهم مهر ماه در فدراسیون جلسه‌ای با حضور نایب رییس و دبیر هیات برگزار کردیم و رو نوشت آن را به اعضای مجمع ارسال کرده‌ایم که با توجه به درخواست کمیته ملی المپیک ما انتخابات را لغو و بعد از تدوین اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک و تصویب آن توسط فدراسیون جهانی انتخابات را برگزار خواهیم کرد.  

اسبقیان ادامه‌ داد: همچنین رو نوشتی به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش  و جوانان ارسال کردیم که وزارت ورزش  و جوانان در این خصوص نظری نداشت.

او در پاسخ به این سوال که چرا در این شرایط انتخابات فدراسیون جودو برگزار شده است، گفت‌: اجازه دهید تنها در مورد ژیمناستیک صحبت کنم. آن نامه ششم مهر ماه  به ثبت کمیته ملی المپیک رسیده است و هفتم مهر ماه در اختیار فدراسیون ژیمناستیک قرار گرفته و ما روز شنبه در اولین فرصت آن را ملاحظه کردیم.  نهایتا ما باید به نامه هایی که از کمیته ملی المپیک می‌آید توجه کنیم. کمیته ملی المپیک وظایفی دارد و بر اساس آن نامه ما تصمیم گرفتیم و از مجمع انتخاباتی عذرخواهی کردیم و همان طور که کیومرث هاشمی از ما خواسته بود که از نتیجه‌ کار آنها را مطلع کنیم رونوشتی را ارسال کردیم.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در مورد زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون، گفت‌:  ما تدوین اساسنامه را آغاز خواهیم کرد. به لحاظ این که در فدراسیون ژیمناستیک اساسنامه اختصاصی تدوین نشده، بنابراین ما باید با توجه به نظرات صاحب نظران و کارشناسان فن آن را تدوین  و به فدراسیون جهانی ژیمناستیک ارسال کنیم و بعد از تصویب از سوی آنها انتخابات را برگزار می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.