قدس آنلاین- تبریز: مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت به تحت‌الشعاع قرار گرفتن زندگی حداقل 14 میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت مستقیم با خشک شدن دریاچه ارومیه، گفت: وضعیت 12 شهرستان در خطر است.

12 شهرستان آذربایجان در لبه تیز خط خشک شدن دریاچه ارومیه قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی علما و روحانیون برای احیای دریاچه ارومیه به اهمیت و جایگاه آب در ادیان مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در قرآن، انجیل و تورات آب اهمیت ویژه‌ای داشته که حتی در دین زرتشتیان دهم آبان ماه روز جشن آب می‌دانند.

وی با بیان اینکه کشور ایران با بحران کم آبی روبه‌رو است، گفت: استفاده از ظرفیت روحانیت بسیار موثر بوده، زیرا روحانیون با کلام فصیح خود در همه مشکلات جامعه نجات دهنده بودند.

احمدی ادامه داد: اگر دولت مردان روحانیون را در وقوع مشکلات زودتر مطلع سازند به طور یقین مشکلات ایجاد شده به کمترین آسیب خود به جامعه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 4 رکن اصلی از جمله بخش خصوصی، دولت، ظرفیت بین‌المللی و حضور مردمی وارد موضوع احیای دریاچه ارومیه شده‌اند، بیان کرد: بیشترین تأثیر حضور مردمی بوده، زیرا این حضور و احساس مسئولیت معضل خشکی دریاچه ارومیه را از بحث قومی گرایی به بحث فراملی و گفتمان ملی تبدیل کرد.

احمدی ادامه داد: با تبدیل احیا دریاچه به گفتمان ملی 29 پروژه اصلی و 101 زیر پروژه تعریف شده است که پدیده‌ای چشمگیر بوده است.

امام جمعه هریس به وقوع خطر و تحت‌الشعاع قرار گرفتن زندگی حداقل 14 میلیون از جمعیت به صورت مستقیم با خشک شدن دریاچه ارومیه، افزود: 12 شهرستان در لبه تیز خطر هستند که این خطرات علاوه بر کم آبی امراض مختلف را ایجاد می‌کند.
 
وی به اهمیت حساس سازی این موضوع در بین مردم اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین راه برای ایجاد این حساس سازی روحانیون هستند که حضور و اثرات خود در رفع مشکلات از جمله 8 سال دفاع مقدس را نشان داده و ثابت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه هیچ رسانه‌ای به اندازه منبر اثر گذار نیست، گفت: قشر روحانی با توجه به اینکه چه چیزی را با چه اهمیت و در محضر چه کسی می‌گویند تشکل الهی هستند و مردم ایران با توجه به اینکه ارادت خاصی به روحانیت داشته از سخنان آنها تبعیت خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه با تراز قابل قبول برای یک زندگی معمولی با احیای دریاچه ارومیه تا سال 1402 فاصله زیادی وجود دارد، افزود: علاوه بر مشکل آب کشور ایران 6 برابر سایر کشورها در مصرف انرژی پیشرو هستند که نشان از سبک زندگی غلط در جامعه است که باید به فکر این مشکلات و چالش‌ها در کنار احیای دریاچه ارومیه باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.