وزیر امورخارجه روسیه تأکید کرد، اقدامات آمریکا در تناقض با تصمیمات شورای امنیت درباره سوریه است.

اعلام نگرانی مسکو از تلاش‌های برخی کشورها در سوریه برای اقدام در تناقض با تصمیمات شورای امنیت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد، مسکو نگران تلاش‌های برخی کشورها و طرفین درگیری در سوریه برای اقدام در تناقض با تصمیمات شورای امنیت درباره این کشور خاورمیانه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با «پراک سوخون» وزیر امور خارجه کامبوج گفت: «ما به شدت نگران آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد، هستیم، اینکه چطور قطعنامه‌های سازمان ملل در سوریه اجرا شود.».

وی افزود: «ما نگران تلاش‌های تمامی طرفین ذیربط چه در داخل و چه در خارج از سوریه در تناقض با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل هستیم.»

وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «موضع واقعی کاخ سفید در ارتباط با بحران سوریه، اظهارات همکاران آمریکایی و اقدامات آنها در تناقض با تصمیمات شورای امنیت است».

لاوروف در ادامه تأکید کرد:‌ «[روسیه مایل است] هرگونه ابهام برطرف شود به ویژه از زمانی که این ابهامات مستقیما در همکاری ما با آمریکا در اجرای توافقات اخیر اثرگذار بوده‌اند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: «توافق آمریکا و روسیه در حال حاضر در برزخ است چرا که شفافیتی در شیوه نگاه واشنگتن به رویکردهای شماری از گروه‌های معارض در سوریه وجود ندارد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.