مناظره تلویزیونی هفته گذشته آغازگر بدترین هفته انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان بود.

بدترین هفته انتخاباتی ترامپ پس از مناظره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  بدترین هفته انتخاباتی دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – با عملکرد ضعیف و پرانتقاد او در مناظره انتخاباتی دوشنبه شب گذشته (بامداد سه‌شنبه به وقت ایران) با هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود آغاز شد و با گزارش روز گذشته نیویورک تایمز درمورد احتمال فرار مالیاتی 18 ساله او در دهه 90 میلادی به پایان رسید.

در این فاصله، حمله توییتری مسلسل‌وار نامزد جمهوری‌خواهان به یک ملکه زیبایی لاتین‌تبار نیز با انتقادات درون‌حزبی فراوانی مواجه شد؛ اما این مسئله باعث نشد که او در ادامه هفته بد خود، برای ضربه زدن به نامزد دموکرات‌ها پای رسوایی اخلاقی 20 سال پیش همسر او «بیل کلینتون» را به رقابت‌های انتخاباتی امسال باز نکند. 

«ریک تیلر» استراتژیست جمهوری‌خواه و مشاور «تد کروز» - سناتور تگزاس و رقیب سابق ترامپ - معتقد است این بدترین هفته‌ای است که یک نامزد انتخاباتی می‌تواند در طول دوران حیات سیاسی خود تجربه کند. 

در حال حاضر، بسیاری از جمهوری‌خواهان در اینکه ترامپ بتواند از ناکامی‌های 7 روز گذشته خود به سلامت عبور کند، تردید دارند. «جو واتکینز» مشاور جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است ترامپ چاهی برای خود کنده است که بیرون آمدن از آن تقریباً غیرممکن است. از نظر او، مناظره انتخاباتی هفته گذشته با توجه به استقبال بی‌نظیر بینندگان تلویزیونی از آن و همچنین گامهای اشتباه بعدی ترامپ طی هفته گذشته، کار را برای او بسیار دشوار کرده است. 

اشتباهات ترامپ در طول هفته گذشته آنهم در شرایطی که زمان زیادی تا برگزاری انتخابات باقی نمانده است، به حدی بود که مشاوران نزدیک خود او نیز علناً از او خواستند در زمان باقیمانده تا انتخابات رفتار سنجیده‌تری از خود نشان دهد. 

حتی «نوت گینگریچ» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و حامی سرسخت ترامپ نیز در گفتگو با فاکس نیوز هفته گذشته را یک "هفته زیانبار" برای او توصیف کرد. 

ترامپ در حالی هفته گذشته تیتر اول تمام روزنامه‌ها و وبسایت‌های خبری را به خود اختصاص داد که انتظار می‌رود با افشاگری روز گذشته نیویورک تایمز درباره سوابق مالیاتی او، داستان شکست‌های انتخاباتی او در هفته یا هفته‌های پیش رو نیز کماکان ادامه داشته باشد.

نیویورک تایمز روز گذشته در گزارشی با انتشار بخشی از سوابق مالیاتی نامزد جمهوری‌خواهان در دهه 90 میلادی نشان داد وی در پی زیان مالی 916 میلیون دلاری در سال 1995، به مدت 18 سال مالیات خود را به مقامات فدرال پرداخت نکرده است. برخی مدعی‌اند او به دلیل زیان مالی طبق قانون به مدت 18 سال از پرداخت مالیات معاف شده است؛ اما برخی دیگر نیز مدعی‌اند شاید او برای فرار از پرداخت مالیات به دروغ مدعی زیان مالی 916 میلیون دلاری خود شده باشد تا از این امتیاز قانونی به نفع خود استفاده کند. 

حقیقت هر چه باشد، ترامپ اکنون مسیر دشواری را برای پیروزی در انتخابات در مقابل خود می‌بیند. نظرسنجی‌های جدید نیز نشان می‌دهد فاصله اندک او با هیلاری کلینتون اکنون بیشتر از هفته‌های گذشته شده است.

«فرانک لونتز» کارشناس معروف افکارسنجی که حدود 2 هفته پیش با کم شدن فاصله ترامپ و کلینتون در نظرسنجی‌ها، پیروزی او را در انتخابات نوامبر پیش‌بینی کرده بود، اکنون معتقد است ترامپ "مهارشدنی" نیست و نمی‌توان به پیروزی او در انتخابات امیدوار بود. او مدعی است حتی نزدیک‌ترین افراد به ترامپ نیز قادر به کنترل رفتار او نیستند. وی روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری‌ها، هفته گذشته را برای ترامپ نه یک هفته بد که یک "هفته وحشتناک" توصیف کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.