قدس آنلاین-ایلام- غلامرضا محمدمرادی: پس از قرائت زیبای نونهال و نوجوان خوش صدا و خوش آتیه ایلامی در همایش همیاران پلیس در سالن غدیر ایلام، با دعوت قبلی، پویا رحمانی به همراه مربی پرورشی خود، در دفتر سرپرستی روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام حضور یافتند و گفت و گوی کوتاهی با ایشان و مربی پرورشی شان، ترتیب داده ایم که از نظر مخاطبان می گذرد:

گفتگو با«  پویا رحمانی » قاری  شیرین نوای ایلامی

پویا جان! لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

پویا رحمانی کلاس چهارم دبستان شهید حسین فاطمی ایلام هستم و پدرم کارمند و مادرم خانه دار است.

از چه زمانی به قرائت قرآن علاقه مند شدی؟

از آنجا که در خانواده ام به امورات مذهبی و دینی بسیار توجه می شد، هر روز انگیزه و علاقه ام برای فراگیری مسائل دینی و بویژه قرآن و قرائت آن بیشتر می شد و از سه سال پیش با تشویق و ترغیب والدین و مربیان، به قرائت قرآن روی آوردم.

 تا کنون چه تعدادی از سوره های قرآن را حفظ کرده ای؟

از آنجا که به قرائت قرآن بیشتر توجه و علاقه  دارم و اغلب در این زمینه تمرین می کنم، تا کنون توفیق داشته ام که تنها 12سوره از جزء سی ام قرآن را حفظ  نمایم.

تا کنون در چه مسابقاتی شرکت نموده و چه مقامی کسب کرده ای؟

سال گذشته در مسابقات قرائت قرآن  مدارس شهرستان ایلام به رتبه ی اول مسابقات دست یافتم و امیدوارم در دیگر مسابقات  استانی و کشوری نیز بتوانم به رتبه های برتر دست یابم.

آیا قرآن آموزی و قرائت تأثیری بر درس و تحصیل ات داشته است؟

آری؛ خیلی تأثیر داشته است به نحوی که درس هایم  را به خوبی فرا می گیرم و همیشه شاگرد اول مدرسه بوده  و هستم.

آیا تا کنون از سوی مسئولان مورد تشویق قرار گرفته ای؟

آری؛ در مدرسه از سوی اولیاء و مربیان چندین بار مورد تشویق قرار گرفته ام و دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در سفر به استان  ایلام پس از تلاوت قرآن در حضورشان، مرا مورد تشویق قرار داد.

 بهترین جایزه ای که تا کنون  دریافت کرده ای چه بوده است؟

بهترین جایزه ام همان یاد گیری قرآن و انتخاب مسیر قرآنی است که خداوند مرا در این مسیر مبارک قرار داده است اما در مراسم همایش همیاران پلیس که تلاوت کردم، حاضران و بویژه سردار یاری فرمانده انتظامی استان مرا به خوبی مورد تشویق قرار داند و ایشان ساعت شخصی اش را به من اهداء کرد و این اقدام ارزنده ی سردار  برای من بسیار خوشایند و تأثیر گذار بود.

چه کسانی در این مسیر قرآنی شما را هدایت و حمایت کرده اند؟

پدر و مادرم اولین تشویق کنندگان و راهنمایان اصلی  من در این مسیر قرآنی و معنوی بوده اند و از پایه ی سوم نیز زیر نظر آقای  یاسین رجبی( مربی تخصصی ) و سرکار خانم مریم قیطاسی( مربی پرورشی مدرسه ) قرائت قرآن را به طور مستمر و تخصصی  دنبال کرده ام که جا دارد در همین جا از والدین خودم و اولیاء و مربیان ام که مرا در این عرصه ی قرانی به خوبی  یاری نموده اند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

پیام ات به مردم بویژه هم سن و سالان ات چیست؟

به همه ی مردم و بویژه نو نهالان، نوجوانان،  جوانان و هم کلاسی ها، سفارش می کنم که خود را در مسیر قرآن قرار دهند، هیچ گاه از قرآن فاصله نگیرند و در کلاس های عمومی و تخصصی قرآنی شرکت نمایند چرا که قرآن تأثیر زیادی بر اخلاق، یاد گیری و پیشرفت دارد و من این را به خوبی تجربه کرده ام.

بالاترین آرزوی ات چیست؟

آرزوی ام زیاد است اما آرزو دارم که هیچ گاه از قرآن جدا نشوم، در مسابقات استانی، ملی و بین المللی به مقام برتر قرآنی دست یابم و در آینده ی نزدیک نیز به همراه خانواده به زیارت حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا( ع ) مشرف شوم.

آیا تاکنون با رسانه ها مصاحبه داشته ای؟

خیر؛ اولین باری است که با رسانه مصاحبه می کنم و جا دارد که همین جا از روزنامه ی قدس و سایت قدس آنلاین که زمینه ی مصاحبه و معرفی مرا فراهم نمودند و این گفتگو را ترتیب داده اند، تقدیر و تشکر نمایم.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بیان فرمایید؟

انتظار دارم که همگان بویژه مسئولان آموزش و پرورش، به قرآن و فعالیت های قرآنی، دینی و مذهبی بیش از پیش اهمیت دهند و فعالان قرآنی را مورد تشویق و ترغیب قرار دهند تا دانش آموزان در این مسیرهای معنوی بهتر بدرخشند.

* پویا رحمانی؛ بهترین دانش آموز مدرسه!

مربی پرورشی دبستان شهید حسین  فاطمی ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این که پویا رحمانی از نظر ادب، اخلاق، نظم، انضباط و درس و مشق بهترین دانش آموز مدرسه است، گفت: در ارزیابی و تست گیری که برای قرائت قرآن از نونهالان مدرسه به عمل آمد، استعداد و انگیزه ی ایشان( پویا رحمانی ) مثال زدنی بود.

مریم قیطاسی با اشاره به این که سابقه ی 30 سال خدمت دارم و 12 سال است که در سمت مربی پرورشی انجام وظیفه می نمایم، اظهار داشت: خوشبختانه در طول این 12 سال، بیشتر دانش آموزان تحت هدایت ام، به رتبه های اول قرائت، حفظ، اذان، احکام، مداحی و...، دست یافته اند.

وی با بیان این که قرائت زیبا و صدای دلنشین پویا رحمانی، تأثیر بسزایی بر دانش آموزان، اولیاء و مربیان داشته است، افزود: پس از هنرنمایی و قرائت جانفزای پویا رحمانی و درخشش ایشان در برنامه های مختلف، دانش آموزان زیادی به قرائت قرآن روی آورده  و در این رشته ثبت نام کرده اند.

مربی پرورشی دبستان شهید حسین  فاطمی ایلام با اشاره به این که خانواده ها بایستی به سرنوشت، علم آموزی و فراگیری معارف و علوم قرآنی دانش آموزان بسیار حساس باشند و بیش از پیش اهمیت دهند، بیان داشت: از خانواده ی محترم پویا رحمانی،  مربی تخصصی ایشان( آقای یاسین رجبی ) و رئیس انجمن اولیاء و مربیان مدرسه( آقای محمد حسنی ) مدیر و دیگر عوامل اجرایی دبستان شهید حسین فاطمی که با هدایت و حمایت ارزشمند خود، زمینه ی بروز و ظهور  استعداد درخشان ایشان ( پویا رحمانی ) را فراهم ساخته اند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

مریم قیطاسی از مجموعه های آموزش و پرورش که فعالان عرصه های مختلف آموزشی و پرورشی را مورد تشویق و ترغیب قرار نمی دهند و اغلب هم بی تفاوت هستند، به شدت گلایه کرد و یاد آور شد:  انتظار می رود که دانش آموزانی که در عرصه های مختلف به خوبی می درخشند و به رتبه های برتر دست می یابند در اولین فرصت و با بهترین هدایا مورد تشویق و تجلیل قرار گیرند تا بیش از پیش زمینه ی حضور دیگر دانش آموزان نیز در عرصه های رقابتی فراهم گردد.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین به خاطر فراهم نمودن این مصاحبه، اقدام بجا و حرکت فرهنگی و ماندگار سردار یاری فرمانده انتظامی استان که پس از پایان تلاوت زیبای پویا رحمانی، ساعت شخصی اش را به وی اهداء کرد، فراموش ناشدنی و قابل ستایش دانست و خاطرنشان ساخت: استعداد های درخشان بی شماری در مدراس نهفته است که اگر ارز یابی، شناسایی و معرفی شوند،  می توانند در عرصه های مختلف استانی، ملی و فرا ملی به خوبی بدرخشند و نقش آفرینی کنند.

گفتنی است، این نوجوان خوش آتیه ایلامی با قرائت زیبا و دلربای خود در همایش همیاران پلیس استان ایلام، فرمانده نیروی انتظامی استان« سردار نورعلی یاری » را چنان به وجد آورد که ایشان ساعت ذی قیمت اش را که در دسترس داشت، به وی اهداء کرد و ساعت این سردار انتظامی بر دست نحیف و ظریف این نوجوان ایلامی درخشید و این اقدام زیبا و فرهنگ ساز، مورد تحسین حاضران  قرار گرفت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.