قدس آنلاین- بیرجند: رئیس دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: فعالیتهای این اداره تنها ایمن‌سازی، درمان دام و طیور نیست بلکه بخش عمده‌ای از خوراک دام و طیور، بسته‌بندی مواد غذایی و گشتهای نظارتی در عرضه گوشت سالم و کشتار صحیح دام از جمله وظایف مهم دامپزشکی است.

مشکل عمده شهرستان خوسف نبود کشتارگاه دام و سردخانه است /فعالیتهای دامپزشکی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند،رضا محمودی‌زاوه در جمع مسئولان اجرایی شهرستان به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد 140 هزار نوبت واکسن دامی استفاده شده است که با ایمن‌سازی دام و طیور از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام جلوگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال جدید ساماندهی واحدهای عرضه انجام شد و تمام این واحدها شناسایی و کددار شدند که سامانه پیامکی هم تعریف شده است و همکاران در بحث نظارت می‌توانند با مراجعه به آن اقدام کنند.

محمودی‌زواره اضافه کرد: برای مراکز عرضه فرآورده‌های گوشتی پروانه بهره‌برداری تهیه شده است.

سرپرست فرمانداری خوسف نیز در این جلسه گفت: دامپزشکی تأمین کننده سلامت جامعه است و با توجه به رسالت و مأموریت تعریف شده از بروز بیماریهای مشترک میان انسان و دام جلوگیری می‌کند.

علیرضا فاطمی اضافه کرد: سختی کار دام پزشکی بر کسی پوشیده نیست چرا که این شهرستان از پراکندگی جمعیت بسیار بالایی برخوردار است و بیشتر جمعیت خوسف عشایر و دامدار هستند لذا مهم‌ترین نهاد در حفظ و توسعه سرمایه این شهرستان دامپزشکی است.

وی از نیروهای دامپزشکی با عنوان سربازان گمنام سلامت جامعه یاد کرد و افزود: دامپزشکی تأثیر مهمی در پیشگیری از بحران و کنترل بیماری دارد.

فعالیتهای دامپزشکی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است

کارکنان شبکه دامپزشکی زیرکوه به مناسبت هفته دامپزشکی با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار فرهاد منصوری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در خصوص مهم‌ترین فعالیتهای دامپزشکی و همچنین عملکرد این شبکه در شش ماهه نخست امسال مطالبی را بیان کرد.

در ادامه حجت‌السلام والمسلمین مرتضایی‌نیا امام جمعه شهرستان زیرکوه ضمن تبریک هفته دامپزشکی فعالیتها و عملکرد شبکه دامپزشکی را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان زیرکوه جزو معدود اداراتی در سطح شهرستان است که بیشترین رضایتمندی از طرف ارباب رجوع را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.