ترکیه هشدار داد که حمله برنامه ریزی شده در عراق برای بازپس‌گیری دومین شهر بزرگ عراق از داعش می‌تواند به جنگ فرقه‌ای منجر شود.

سخنان ییلدیریم علیه ائتلاف آمریکایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بن علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه امروز (سه‌شنبه) به مقامات حزب حاکم در پارلمان ترکیه گفت که حمله ائتلاف به رهبری آمریکا برای بازپس‌گیری شهر موصل از داعش خطرناک بوده و می‌تواند باعث شعله‌ور شدن تنش‌های فرقه‌ای میان شیعه و سنی شود.

ییلدیریم دراین باره گفت که طرح‌های ائتلاف به رهبری آمریکا برای بازپس‌گیری موصل شفاف نیستند.

وی نسبت به خطرات تنش‌های قبیله‌ای درصورت جایگزین شدن کنترل گروه‌های شبه‌نظامی شیعه در مناطق سنی نشین اطراف موصل پس از حمله هشدار داد.

در روزهای گذشته وزیر دفاع فرانسه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی برای بازپس گیری شهر موصل در شمال عراق از تروریست‌های داعش خبر داد.

 تاکید وزیر دفاع فرانسه بر آغاز عملیات نظامی برای بازپس گیری موصل از داعش پس از آن بوده است جنگنده های فرانسوی روز جمعه از ناو هواپیمابر شارل دوگل به پرواز درآمدند تا در عملیات علیه تروریست های داعش شرکت کنند.

آمریکا نیز روز پنجشنبه تعداد نظامیان خود در عراق را به بیش از 5 هزار نفر افزایش داده است. طی دو سال گذشته نیروهای عراقی حدود نیمی از اراضی اشغال شده توسط داعش را بازپس گرفته اند ولی شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق همچنان در اشغال داعش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.