۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 462050

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن گفت که دولت وی حاضر نیست در خصوص موضوع زنان آسایشگر در دوران جنگ جهانی دوم، نامه عذرخواهی از کره جنوبی منتشر کند.

ژاپن از کره جنوبی عذرخواهی نمیکند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دولت ژاپن اخیرا از بابت اتفاقاتی که برای زنان کره ای در دوران جنگ جهانی دوم رخ داد ابراز تاسف کرده و حاضر به پرداخت مبالغی به عنوان غرامت نیز شده است.
با این وصف بسیاری از خانواده های این زنان و مردم کره جنوبی می گویند که این کافی نیست و ژاپن باید از این موضوع به طور رسمی عذرخواهی کند.
اما شینزو آبه اخیرا در نشست تنظیم بودجه در توکیو خاطرنشان کرد که ما حاضر نیستیم بابت این مساله نامه های عذرخواهی منتشر کنیم.
وی افزود: ما توافقنامه ای را میان دو کشور حاصل کرده ایم که مفادی دارد اما مساله انتشار نامه جزو مواد آن نیست و بهتر است کره ای ها نیز به تعهدات خود بر اساس این قرارداد عمل کنند.
روزنامه «ژاپن نیوز» می نویسد که نخست وزیر ژاپن سال گذشته میلادی به دلیل آنچه نظامیان این کشور علیه این افراد در دوران جنگ جهانی دوم مرتکب شده اند، عذرخواهی کرد و قول داد صندق غرامت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برای آنان در نظر بگیرد.
در جریان جنگ یاد شده، بسیاری از زنان آسایشگر از چین، کره جنوبی، میانمار و فیلیپین و چند کشور دیگر منطقه به بردگی گرفته شدند.
هزاران نفر از زنان کره جنوبی در ماه های اخیر علیه ژاپن دست به اعتراضاتی زده و خواستار برخورد جدی دولت کره جنوبی با ژاپن شدند. آنان همچنین عذرخواهی شفاهی را ناکافی توصیف کرده بودند.
همزمان اما روزنامه گلوبال تایمز چین می نویسد که پس از توافقنامه سال گذشته در مورد این زنان روابط ژاپن و کره جنوبی به مراتب گرمتر و نزدیکتر شده است.
هر ساله زنان کره ای که مورد بردگی جنسی قرار گرفته و هنوز در قید حیات هستند، با تجمع در مقابل سفارت توکیو در سئول، عذرخواهی رسمی دولت ژاپن و پرداخت غرامت از دولت این کشور را خواستار می شوند.
کره جنوبی معتقد است که اسناد تاریخی وجود دارد که نشان می دهد بیش از 200 هزار زن تبعه کره جنوبی، چین، فیلیپین و کشورهای دیگر در دوران جنگ جهانی دوم از سوی ژاپن وادار به بردگی جنسی برای سربازان ژاپنی در مناطق تحت اشغال این کشور شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.