قدس آنلاین- بجنورد: وزیر نیرو در نشست شورای اداری خراسان شمالی که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، از طرح های این وزارتخانه برای تأمین پایدار منابع آب و برق موردنیاز بخش های کشاورزی و صنعت این استان خبر داد.

قول مساعد وزیر نیرو برای تأمین آب و برق صنایع و کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حمید چیت چیان در این جلسه با اشاره به بهره برداری از 3 طرح عمرانی در این سفر شامل سد غلامان و شبکه آبیاری یک و 2 ذیل آن با هزینه 800 میلیارد ریال، پست برق جاجرم با هزینه کرد 370 میلیارد ریال و 2 مجتمع آّرسانی روستایی که 7 روستا را زیرپوشش دارد، گفت: درحال حاضر در این استان 6 سد با مجموع توان ذخیره سازی 165 میلیون مترمکعب به بهره برداری رسیده و 6 سد دیگر هم در دست اجراست.

وی با افزودن اینکه سد چندیر هم تا پایان سال جاری، تکمیل و آماده بهره برداری می شود، تصریح کرد: برای تأمین آب موردنیاز واحد جدید پتروشیمی بجنورد هم هیچ مشکلی وجود ندارد و با استفاده از پساب فاضلاب بجنورد و پمپاژ آب های زیرسطحی این شهر، آب موردنیاز این طرح تأمین خواهد شد.
وی همچنین گفت: تا سال آینده و با بهره برداری از واحدهای جدید نیروگاه شیروان، تولید برق در خراسان شمالی 5 برابر میزان برق مصرفی آن خواهد شد و بنابراین محدودیتی در تأمین انرژی صنایع جدید هم نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.