نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را با رای به بیمه شدن همه ساختمانهای مسکونی مرتفع کردند.

خانه ها هم بیمه می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه ۱۴ مهرماه) پارلمان ایرادات شورای نگهبان به لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را مورد بررسی قرار دادند و برخی از مواد این لایحه را برای تامین نظر این شورا اصلاح کردند.
وکلای ملت با اصلاح ماده ۱ این لایحه مقرر کردند به منظور جبران بخشی از خسارت های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریالرزه (سونامی) کلیه ساختمان های مسکونی ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون تحت پوشش بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان نزد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان که در این قانون صندوق نامیده می شود، قرار می گیرند.
بهارستان نشینان در تبصره این ماده نیز دولت را مجاز کردند با پیشنهاد هیئت عامل صندوق و تایید هیئت امنای آن به تدریج پوشش بیمه صندوق را به ساختمان های غیرمسکونی تعمیم دهد.
نمایندگان مجلس در ادامه این جلسه ضمن اصلاح ماده ۳ این لایحه مقرر کردند بیمه‌گر بیمه پایه، صندوق است. همچنین کلیه شرکت‌های بیمه دارای مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌توانند اقدام به فروش بیمه‌نامه تکمیلی حوادث طبیعی ساختمان کنند.
‌مجلسی ها همچنین در جریان بررسی های خود علاوه بر اصلاح عبارتی مواد ۲، ۵، ۷ و ۸، ماده ۴ این لایحه را حذف کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    سلام . با این شرایط که پیش میرویم ، بیمه ماشین ، موتور ، خانه ، شغل ، وام و ..... تا چند روز دیگر شاهد بیمه اجباری دستشویی رفتن هم باید بشویم