رئیس کمیته مربیان آموزش و پژوهش فدراسیون جودو گفت: اساسنامه این فدراسیون باید اصلاح شود و پس از آن انتخابات دوباره در یک فضای کاملا بی طرفانه، سالم و با اساسنامه جدید برگزار شود.

اتهام یک مقام مسئول به مهندسی شدن انتخابات فدراسیون جودو

به گزارش قدس آنلاین، رضا مدنی در گفت‌وگو فارس، در مورد برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون جودو اظهار داشت: کسی که بدنه اصلی جودوی کشور به او رای داده باید کنار باشد و کسی که با مهندسی کردن باشگاه‌ها و سازمان‌هایی که هرگز وجود ندارد رای کسب می‌کندو ماندگار می شود. شما در انتخابات نگاه کنید باشگاهی که به رئیس جدید رای داده است، اصلا وجود خارجی ندارد. آنها فقط یک تیم هستند و زمانی که لیگ آغاز می‌شود چند نفر را دور هم جمع می‌کنند و یک تیم تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه در مورد مشکلات اساسنامه فدراسیون جودو گفت: اساسنامه ما حدود 20 سال پیش تدوین شده است و در آن مقطع براساس نیازهای آن روز تدوین شده بود اما در شرایط فعلی اساسنامه پاسخگوی قوانین جدید جودو نیست. شما نگاه کنید اساسنامه‌ها  آنقدر راهکارهای نفوذ دارد که یک فردی در فدراسیون 29 سال رئیس می ماند. اساسنامه‌ها از لحاظ تشکیلاتی اشتباه است. یک رئیس فدراسیون نهایت دو دوره 4 ساله می تواند باشد بالاترین مقام اجرایی کشور دو دوره 4 ساله رئیس جمهور می شود.

رئیس کمیته مربیان آموزش و پژوهش فدراسیون جودو در ادامه گفت: آقایان معتقدند که اساسنامه اصلاح شده است اما شما نگاه کنید همیشه پشت دربهای بسته وزارت ورزش و جوانان و یا سازمان تربیت بدنی سابق این کارها انجام می‌شد هیچ وقت از متخصصان رشته های ورزشی برای تدوین اساسنامه استفاده نشده است. آنها هم برابر میل و علایق شخصی خودشان آیین نامه را تغییر می‌دهند.

مدنی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اگر قرار است تصمیماتی برای اساسنامه جدید گرفته شود برای اصلاح آن باید از خانواده جودو نیز بهره مند شوند نه اینکه خودشان پشت دربهای بسته اساسنامه تدوین کنند و با تصمیماتی که باب میل خودشان و به سود خودشان است اساسنامه را تدوین کنند. متاسفانه با تصمیماتی که گرفته شده بخش داخلی جودو و مجامع بین المللی اساسنامه ما را قبول ندارند و حالا شاهدیم که این چنین مشکلاتی پیش آمده است.

وی با انتقاد از رئیس مجمع انتخابات ریاست فدراسیون جودو گفت: مجمع فدراسیون جودو را قبول ندارم. رئیس مجمع می‌آید و در مجمع حق رای دارد. آیا او حق این را دارد که رای بدهد؟ من یک سوال دارم وقتی رئیس مجمع حق رای دارد آیا گزینه‌ای دارد یا ندارد. حتما گزینه ای دارد که رای می‌دهد. وقتی رئیس مجمع حق رای دارد، قطعا خودش گزینه دارد. وقتی رئیس مجمع گزینه داشته باشد آیا شرایط مجمع را به سمت گزینه خود هدایت نمی کند؟ در انتخابات ریاست فدراسیون جودو علائم و آثار دست‌های نامرئی در روز مجمع کاملا مشخص بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد چطور ممکن است فردی که برای رسیدن به ریاست فدراسیون جودو تا روز آخر برای علایق و اهداف خود برنامه ریزی می کند در ثانیه‌های آخر به سود رئیس فعلی انصراف می‌دهد. این رفتارها مشخص می‌کند که دستهایی این کارها را هدایت می‌کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: از 13 ارگان و سازمان نزدیک 10 نفر به رئیس منتخب رای می دهند اما آن 18 نفری که به میراسماعیلی رای دادند آنها بدنه اصلی جودو هستند یا رئیس هیات بودند و یا ورزشکار بودند و یا نماینده مربیان که در حال حاضر همه آنها فعال هستند. من به عنوان نماینده مربیان 8 سال است که در این سمت کار می کنم این انتخابات در شرایط بی طرفانه انجام شده است این انتخابات باید لغو شود و اساسنامه این فدراسیون اصلاح شود و پس از آن انتخابات ریاست فدراسیون جودو در یک فضای کاملا بی طرفانه سالم و با اساسنامه جدید برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.