دبیر ستاد جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه «مهر درخشان» تجربه نخستین گام فرهنگی با پیوست اقتصادی متناسب با سبد خانوار ایرانی بود.

نمایشگاه مهر درخشان؛ نخستین گام فرهنگی با پیوست اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  آستان نیوز، سید وحید موسویان در همایش «اقتصاد و فرهنگ؛ اقدام و عمل» آیین اختتامیه نمایشگاه کالای فرهنگی خانواده ایرانی «مهر درخشان» که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و دکتر حداد عادل برگزار شد، اظهار کرد: به برکت امام رضا(ع) نمایشگاه مهر درخشان بیش از 55 روز با استقبال خوب مخاطبان دایر بود، حال اینکه در سایر نمایشگاه ها این گونه نیست و پس از مدتی فرسایشی می شود.
موسویان ابراز کرد: آستان قدس رضوی مساحتی بیش از 5 هزار متر مربع را در اختیار نمایشگاه قرار داده و بیش از 70 غرفه و سه پیوست در زمینه عفاف و حجاب، شهربازی برای نونهالان و نمایشگاه خانه ایرانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به صورت عینی در کنار نمایشگاه فعالیت داشتند و به عرضه محصولات خود پرداختند.
وی با اشاره به استقبال گسترده زائران و مجاوران از این نمایشگاه، گفت: بیش از نیم میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند و بیش از 5 میلیارد تومان گردش مالی نمایشگاه بوده که محور آن تشکل های فرهنگی و انقلابی مردمی بوده‌اند.
وی عنوان کرد: جبهه پرتوان، جوان، انقلابی و خودجوش می‌تواند به افق گفتمان تمدن اسلامی چشم بدوزد واگر جدی گرفته شود می‌تواند بیش از این گسترش یابد.
دبیر ستاد جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بستر اصلی این نمایشگاه با رویکرد انقلابی تولیت آستان قدس رضوی مهیا شد، تصریح کرد: حضور تشکل‌های مردمی از مزیت‌های این نمایشگاه است و در مهر درخشان به اقدامات مالی مردم و تشکل‌های مردمی که پیوست اقتصادی دارند و به مدل و محصول رسیدند، با عنوان همان موسسه فرهنگی مردم نهاد غرفه‌هایی اختصاص پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌های انجام شده، نشان داده که نگاه مردم به کالای ایرانی در میدان عمل تغییر پیدا کرده و مردمی بودن مزیت دیگر نمایشگاه بود. هیچ دستگاه اداری محور اجرا نبود.
موسویان، با بیان اینکه در این نمایشگاه یک اتفاق فرهنگی- اقتصادی رخ داده است، گفت: این نمایشگاه به همت تشکل‌های فرهنگی انجام شد که قابلیت تکرار و گسترش بیشتری دارد، زیرا نمونه‌ای از جبهه مردمی و فرهنگی انقلاب بود و ظرفیت این جبهه بیش از این است.
وی افزود: از همکاری‌های آستان قدس رضوی، صدا و سیما و رسانه‌ها کمال تشکر را داریم. ظرفیت مردمی بدون ساختار اداری به میدان آمد و تجربیات جدیدی را کسب کرد که به‌خاطر آن خدا را شاکریم.
دبیر ستاد جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این مضمون که آرایش فرهنگی در کشور باید اسلامی و انقلابی باشد، گفت: مسائل فرهنگی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است، از این رو باید این امر را جدی گرفت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.