قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی:تمام فعالیت ها، تلاش ها و قدم هایی که برای ترویج دین اسلام و بیان و عمل به اهداف قیام امام حسین (ع) انجام می گیرد، قلب نازنین امام زمان (عج) و دیگر ائمه علیهم السلام را خشنود می‌کند.

اخلاص و راستگویی، شرط قبولی تلاش های هیئت های مذهبی است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان در گردهمایی اعضای هیئت مذهبی قرآن و عترت بخش میانکوه گفت: هجرت عمل مقدسی است و دینی که در آن هجرت نباشد پویا و زنده نیست و اگر هجرت حضرت محمد از مکه به مدینه اتفاق نمی افتاد دین اسلامی تأسیس نمی شد.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی با اشاره به سفر اعضای هیئت مذهبی قرآن و عترت بخش میانکوه به مرکز استان و اینکه این عمل، عمل مقدسی است افزود: امروز هم شما برای خدا و به خاطر دین خدا، از میانکوه و از فاصله ی ۲۰۰کیلو متری به منظور شرکت در نماز جمعه و دیدار و تجدید بیعتی با نماینده ی ولی فقیه در استان به مرکز استان هجرت کرده اید.

مرتضوی تصریح کرد: تمام فعالیت ها، تلاش ها و قدم هایی که شما برای ترویج دین اسلام و بیان و عمل به اهداف قیام امام حسین (ع) انجام می دهید قلب نازنین امام زمان (عج) و دیگر ائمه علیهم السلام را خشنود می‌کند و رضایت بنی گرامی اسلام و پروردگار عالم را به دنبال دارد و این نهایت آمال و خواسته های ما است.

وی افزود: انجام این کار ها و صرف زمان هایی که شما برای این کار ها می گذارید، توفیق می خواد و نصیب هر کسی نمی شود، پس شکر گذار خدار رحمان باشید که روزی شما کرد تا با تأسیس و راه اندازی هیئت خادمین قرآن و اهل بیت علیهم السلام بتوانید مدال افتخاری را به گردن بیاویزید و باید مواظب باشیم شیطان این مدال را تا روز محشر از ما نرباید.

حجت‌الاسلام مرتضوی شرط قبولی تلاش ها و فعالیت های اعضای هیئت ها را اخلاص و راستگویی دانست و ادامه داد: خالص برای خدا و راستگویی و صداقت در یاحسین گفتن را در تمام زندگی باید مد نظر داشت چون آن هایی که امام حسین علیه السلام را کشتند، اول امام را دعوت کردند و بعد لشکر ۳۰هزار نفری در مقابل امام به راه انداختند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: وقتی امام حسین به کوفیان و ۱۸ هزار نامه ی ارسالی آنها اعتماد کرد، مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد و در آنجا هم قریب به ۱۲۰ هزار نفر با مسلم بیعت کردند و گفتند اگر امام حسین علیه السلام به کوفه بیاید او را حمایت و کمک می‌کنیم، اما با زر و زور عبید الله این تعداد به کمتر از ۳۰ نفر رسیدند و این ۳۰نفر هم ثابت قدم نماندند و مسلم را تنها گذاشتند.

وی گفت: امام حسین علیه السلام در راه خدا هم جان خود را، هم اولاد خود را و هم مال و دارایی خود را فدا کرد و روز عاشورا رو به آسمان گفت: « الهی رضا برضائک صبرا علی بلائک تسلیما لامرک لامعبود سوائک یا غیاث المستغیثین، خدای من راضی به رضای تو هستم، بر بلا و آزمایشت صبر می‌کنم، تسلیم امرت هستم، معبودی جز تو ندارم، ای فریاد رس فریاد خواهان».

حجت‌الاسلام مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود در تشریح فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی در حمایت از هیئت های مذهبی گفت: این اداره کل چند سالی است که در شهرستان اردل، اداره تبلیغات اسلامی را افتتاح و راه اندازی کرده که این اداره اقدام به شناسایی و ساماندهی ۱۲۰هیئت مذهبی در حیطه ی شهرستان اردل کرده است.

وی گفت: از بین ۱۲۰هیئت مذهبی و مداحان شناسایی شده، در انتخاباتی که در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، شورای هیئت های مذهبی و کانون مداحان شکل گرفت و در کنار این فعالیت ها تلاش می‌کنیم که تعدادی روحانی را در روستا ها و شهرهای سطح استان به صورت مستقر و خود استقرار، مستقر کنیم و به منظور اسکان این مبلغین اقدام به ساخت خانه های عالم کرده ایم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، اعزام مبلغ در مناسبت های ملی و مذهبی را از دیگر فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی طول سال، با هدف حمایت از برنامه های هیئت های مردمی و تشکل های مردم نهاد، ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر مبلغ و مبلغه به شهرستان اردل اعزام می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.