نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: فشار اقتصادی و تحریم نباید سبب همدستی با دشمن شده و میدان چپاول را برای آن‌ها باز کند.

"فشار اقتصادی" نباید سبب "همدستی" با دشمن شود/میدان چپاول را برای دشمنان باز نکنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداران شهرداری مشهد که در حرم ‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نگرش سطحی که از واقعه عاشورا وجود دارد تجدید خاطره و غم این ایام است در حالی‌که نگاه عمقی و جدی به این واقعه در واقع الگویی برای مقابله با ظلم با توجه به آموزه‌های دینی است.

وی واقعه عاشورا را جریانی ادامه‌دار تا دوران معاصر دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در واقع امتداد و استمرار واقعه کربلا بوده که در نهایت زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه فشار اقتصادی نباید سبب همدستی با دشمن و ایجاد میدان چپاول و یغماگری برای آن‌ها شود، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که کشورهای دیگر باور دینی خود را از دست بدهند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: مصداق رفتار امام حسین(ع) این است که گفتند مانند من با یزید بیعت نمی‌کند و انقلاب اسلامی ایران نیز آزاد نیست تا برای فشار اقتصادی از ارزش‌های دینی خود گذشته، آلوده به محرمات شده و با دشمن معامله شود تا آن‌ها خوشحال شوند.

امام‌جمعه مشهدمقدس با بیان اینکه انسان مؤمن از دیدگاه قرآن سه ویژگی دارد، اظهار داشت: باورمندی به خدا و حضرت رسول (ص)، نداشتن شک و تردید و جهاد در راه خدا این 3 صفت است که شاهد هستیم که هیچ خواسته‌ای در مقابل این 3 بخش در روز عاشورا وجود نداشته و این واقعه باید به عنوان الگویی مناسب برای زندگی ما در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.