رهبر ائتلاف ملی شیعیان عراق تأکید کرد: عراقی‌ها دیگر تحمل شنیدن اظهارات مسئولان ترکیه را ندارند و صبر آن‌ها حد و حدودی دارد.

هشدار جدی عمار حکیم به ترکیه/ صبر عراقی‌ها حدی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، عمار حکیم، رهبر ائتلاف ملی شیعیان عراق در سخنانی گفت: کسی که استان نینوا را سنی می‌داند مشاهده خواهد کرد که سنی‌ها قبل از شیعیان با نظر وی مخالفت خواهند کرد. کسی که عراق را ضعیف می‌داند سخت در اشتباه است چرا که عراق با داشتن امکانات، نیروها و مردانی که از حاکمیت و امنیتش دفاع می‌کنند، قدرتمند است.

وی گفت: عراقی‌ها دیگر تحمل تشدید تنش از سوی ترکیه و اظهارات مسئولان این کشور را ندارند چرا که صبر آن‌ها هم حدی دارد. ما امیدواریم که بتوانیم بهترین روابط همسایگی را با ترکیه داشته باشیم.

حکیم گفت:  ما نمی‌خواهیم ترکیه را در چنین موضعی ببینیم؛ موضعی که احساسات عراقی‌ها را جریحه‌دار کرده است. ما از مسئولان ترکیه می‌خواهیم در مواضعشان بازنگری کرده و فورا نیروهایشان را از عراق خارج کنند. خود عراق تعیین می‌کند که چه کسی در عملیات موصل شرکت می‌کند و چه کسی شرکت نمی‌کند.

مقامات عراق بارها از ترکیه خواسته‌اند نیروهایش را از شمال این کشور خارج کند اما آنکارا هر بار با این مسئله مخالفت کرده است.

اخیرا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که نیروهای این کشور در عملیات موصل شرکت خواهند کرد و هیچ کسی نمی‌تواند مانع مشارکت آن‌ها شود. این اظهارات خشم مقامات عراق را برانگیخت و تنش میان دو طرف را تشدید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.