قدس آنلاین-بجنورد-زهره محمدی: شهردار منطقه یک بجنورد گفت : براساس آخرین طرح جامع شهری ، شهر بجنورد ۲۳ هزار و 904 هکتار مساحت دارد که سه هزار و ۲۲۷ هکتار آن در محدوده خدماتی این شهرداری است که از این مقدار 728 هکتار در منطقه یک قرار دارد.

رشد 74 درصدی صدور پروانه ساختمانی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، قربان عمارلو درجلسه علنی شورای شهر بجنورد اظهار داشت: براساس آخرین سرشماری جمعیت بجنورد 211 هزار و 118 نفر است که ۳۳ درصد جمعیت شهر یعنی ۶۹ هزار و ۵۸۰ نفر در منطقه یک سکونت دارند.

وی افزود: بودجه منطقه یک در حوزه درآمدی برای سال جاری ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که از این رقم، ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن احصاء شده است.

وی بابیان اینکه حدود صد در صد پروژه‌های پیش‌بینی‌شده برای سال جاری، شروع‌شده است، خاطرنشان کرد : ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد بودجه عمرانی برای منطقه یک است که تاکنون به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قراردادهایی بسته و یا استعلام شده است.

عمارلو با اشاره به اختصاص دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تملک پلاک در بافت فرسوده در سفرمقام معظم رهبری، تصریح کرد: در حال حاضربه این منظور، ۶ پلاک در حال انجام کار برای آزادسازی و گرفتن تملک شهرداری است.

وی مجموع هزینه‌های جاری منطقه یک در ۶ ماهه نخست سال جاری را نیز ۳۸۰ میلیون تومان برشمردو گفت: از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ و تخفیف‌هایی که شهرداری در نظر گرفته، مبالغی کسب‌شده است.

این مسئول همچنین با اشاره به صدور ۱۵۷ فقره پروانه ساختمانی از ابتدای سال جاری تا نیمه نخست مهرماه، بیان کرد: این تعداد پروانه، متراژ ۷۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا را شامل می‌شود.

شهردار منطقه یک بجنورد افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۹۰ پروانه ساختمانی شامل ۴۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع، صادر شد که در سال جاری صدور پروانه های ساختمانی ۷۴ درصدرشدداشته است .

عمارلو با اشاره به اینکه مجموع پروانه‌های صادرشده در شهر بجنورد ۳۸۵ است، ادامه داد : منطقه یک با صدور ۱۵۷ فقره پروانه ساختمانی، ۳۹ درصد از کل پروانه‌های صادرشده در شهر بجنورد را تشکیل می‌دهد.

وی یادآورشد: حدود ۶۷ درصد از کسبه شهر بجنورد نیز در منطقه یک فعالیت دارند که برای صدور، تجدید و یا ابطال پروانه کسب به شهرداری این منطقه مراجعه می‌کنند.

وی به فعالیت‌های عمرانی در منطقه یک نیز اشاره کرد و گفت : این پروژه ها شامل بهسازی و تجهیز پارک‌ها، پروژه جدول‌گذاری معابر، آسفالت و لکه‌گیری، پیاده‌روسازی، هدایت آب‌های سطحی ، طرح بهبود ترافیک ، طرح ایجاد فضای سبز وکمربند سبز ، طرح بهبود محیط شهری و غیره است که دردست اقدام قرار دارد.

همچنین در این جلسه اعظم السادات افشین فر یکی از اعضای شهر توضیحاتی در ارتباط با طرح ساخت شهربازی و هتل باباامان توسط یک شرکت انگلیسی ارائه داد و با اشاره به جلسات انجام شده با شرکت مشاوره مدیریتی مجد در تهران گفت: این شرکت می تواند واسطه ای بین ما و شرکت انگلیسی برای انجام برخی از پروژه های شهرداری باشد. 

وی با بیان این که در نهایت این شرکت فقط چهار درصد سود خود را از شرکت انگلیسی خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این شرکت تفاهم نامه هایی هم با شهرداری قزوین داشته و ما بر اساس همان اقدامات انجام شده این تصمیم را گرفتیم که با استقبال شرکت فوق، مواجه شد. 

افشین فر اظهارداشت: بر اساس صحبت های انجام شده اعضای این شرکت سفری به بجنورد خواهند داشت و در صورت موافقت اعضای شورای شهر گام های بعدی برداشته می شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.