قدس آنلاین-بجنورد-سمانه محمدزاده ثانی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت:در حال حاضر چهار هزار و 176 بافنده فرش دستبافت بیمه شده در استان وجود دارد که دو هزار و 606 بافنده استان به علت نپرداختن حق بیمه، از چرخه خدمات بیمه اجتماعی حذف‌شده‌اند.

حذف بیمه بیش از دو هزار قالیباف در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، یحیی نیکدل اظهار داشت: متأسفانه برخی قالیبافان ما هنوز زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند و ما خواستار افزایش سهم استان برای برقراری بیمه اجتماعی این تولیدکنندگان هستیم.

رئیس اتحادیه قالیبافان بجنورد نیز با بیان اینکه اکنون 400 نفر از بافندگان قالی در این شهرستان پشت نوبت بیمه اجتماعی هستند گفت: این در حالی است که سهم شهرستان از بیمه اجتماعی بافندگان فرش بسیار ناچیز است.

ابوالقاسم محمدی اظهار داشت: در سال جاری بر اساس ابلاغ سهمیه‌ای که از مردادماه به دست رسیده، ماهیانه تنها چهار نفر از بافندگان فرش دستباف شهرستان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار بافنده در این شهرستان فعالیت دارند گفت: امسال تنها 32 نفر از قالیبافان بجنورد می‌توانند از مزایای بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

محمدی اظهار داشت: البته بسیاری از بافندگان فرش در شهرستان توانایی پرداخت حق بیمه خود را ندارند و از اقدام برای امور بیمه‌ای منصرف می‌شوند و مراجعه‌ای دراین‌باره ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.