ارتش ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور از ماه آگوست تاکنون بیش از ۴۱۷ شبه نظامی کرد را از پای درآورده‌اند.

دستاورد ارتش ترکیه در قتل عام شبه نظامیان کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ارتش ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی از آگوست تاکنون 417 شبه نظامی کرد را در جنوب شرق این کشور کشته اند.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شده است که انفجار یک کامیون بمبگذاری شده در یک ایست بازرسی در جنوب شرق ترکیه منجر به کشته شدن حداقل 18 نفر شده است.

این انفجار یکی از مرگبارترین حملات در منطقه به شمار می رود، منطقه ای در نزدیکی مرز ایران و عراق.

ارتش ترکیه افزود: توانایی شبه نظامیان پ ک ک برای انجام حملات به شدت محدود شده و آمادگی این گروه برای زمستان مختل شده است.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است: از 29 آگوست (8 شهریور) تا کنون بیش از 417 شبه نظامی کرد کشته و 61 نفر دیگر زخمی شده اند. 41 نفر از آنها نیز تسلیم و 18 نفر دیگر دستگیر شده اند.

ارتش ترکیه عملیات نظامی طی ماه های اخیر علیه شبه نظامیان کرد را جامع ترین و موثرترین حملات طی سال های اخیر ارزیابی کرده است.در این مدت 88 نفر از نیروهای مسلح ترکیه نیز کشته و 152 نفر دیگر زخمی شده اند.

ارتش ترکیه تاکید کرد: عملیات نظامی با همین قاطعیت تا زمانی ادامه خواهد یافت که آخرین تروریست ها نیز از بین بروند.

پس از شکسته شدن توافق آتش بس بین دولت ترکیه و شبه نظامیان پ ک ک در تابستان گذشته، مناطق کُردنشین ترکیه در ماه‌های اخیر صحنه ناآرامی بوده است.حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک در 31 سال گذشته برای استقلال و خودمختاری از ترکیه با نیروهای امنیتی و ارتش این کشور در جنگ هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.