معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد، حضور ترکیه در بعشیقه "مشروع" است و نیروهای ترکیه تا بیرون راندن داعشی‌ها از شهر موصل در این پایگاه باقی خواهند ماند.

 آنکارا مجددا بر مشروع بودن حضور نظامی ترکیه در عراق تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه مدعی شد:‌ حضور نیروهای ترکیه در پایگاه بعشیقه مشروع است و تا زمانی که در شمال عراق به آنها نیاز باشد، حضور آنها ادامه خواهد یافت.

کورتولموش افزود: آوردن گروه‌های تروریستی و خارجی به منطقه و تلاش برای شرکت دادن آنها در عملیات آزادسازی موصل نه صلح را در عراق محقق می‌سازد و نه مشکلی را حل می‌کند.

کورتولموش تاکید کرد: نیروهای ترکیه تا بیرون راندن داعشی‌ها از شهر موصل در پایگاه نظامی بعشیقه باقی خواهند ماند.

وی در ادامه درباره سوریه نیز مدعی شد: سوریه متعلق به مردم سوریه است و ما نباید به مردم سوریه بگوییم که چگونه کشورشان را اداره کنند و این مطلب شامل دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، آمریکایی‌ها، روس‌ها و ایرانی‌ها نیز می‌شود و در حقیقت این تصمیم به خود مردم سوریه بازمی‌گردد.

معاون نخست وزیر ترکیه افزود: همه می‌دانند که جنگ نیابتی در سوریه نمی‌تواند ادامه یابد و عاملان جنگ نیابتی نمی‌توانند هزینه‌های سنگین آن را تحمل کنند. در اینجا ارتش سوریه نقش اصلی ندارد و تنها یکی از ابزارهای مورد استفاده در این جنگ است.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: از آنجایی که اسد نمی‌تواند تمام مردم کشورش را به قتل برساند پس مجبور به صلح در مرحله مشخصی است و فکر می‌کنم که دولت اسد به زمان پذیرش قرارداد صلح رسیده است اما سوالی که اینا مطرح است این است که آیا مردم سوریه قبول می‌کنند با "دیکتاتور" و دولتی که "دستش آلوده به خون است"، مصالحه کنند؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    ببخشیدفکرکرده مردم خرن پدرسوخته داره راه فرارداعش راهموارمی کنه یعنی حالاسیاست مدارشده می خوادهم به نعل بکوبه هم به میخ .