مراسم شام غریبان امام حسین(ع) با روشن شدن ۲۵۰۰ شمع ترسیم شده با اسامی ۷۲ شهید تشنه لب کربلا در تالاب خشک و تشنه هامون واقع در شهرستان زابل منطقه سیستان برگزار شد.

تالاب خشک هامون با نام ۷۲ شهید کربلا روشن شد+ تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، مراسم شام غریبان امام حسین(ع) با روشن شدن ۲۵۰۰ شمع ترسیم شده با اسامی ۷۲ شهید تشنه لب کربلا در تالاب خشک و تشنه هامون واقع در شهرستان زابل منطقه سیستان برگزار شد.

"رمضان نورا" هنرمند سیستانی اسامی ۷۲ شهید تشنه لب کربلا را با استفاده از ۲۵۰۰ شمع در تالاب خشک و تشنه هامون ترسیم کرد. وی این ۲۵۰۰ شمع را از ساعت هفت صبح تا اذان مغرب در قسمتی از تالاب خشکیده هامون جاگذاری کرده و به یاد مظلومیت حضرت زینب(ع) و به نیت ۲۵۰۰ شهید سیستان آنها را روشن کرد.

رمضان نورا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مورد هدفش از این اقدام اظهار داشت: این شمع‌ها به نیت زنده نگه داشتن نام سیستان و هامون در تالاب هامون و  جوار "کوه خواجه" روشن شده است.

تاکنون ۲۶ اثر هنری رمضان نورا از جمله کتابت قرآن مجید به ارتفاع برج میلاد، کتابت زیارت عاشورا به فاصله بین‌الحرمین با تربت کربلا، ساخت اولین توپ خاکی دنیا و ساخت بزرگترین توپ سوزن‌دوزی دنیا در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.