رهبر جریان صدر در عراق از رئیس‌جمهوری ترکیه خواست نظامیان کشورش را از خاک عراق خارج کند در غیر این‌صورت، عراقی‌ها آنها را بیرون خواهند راند.

صدر خطاب به اردوغان؛ به احترام خودت بروی بهتر از آن است که رانده شوی!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در عراق، روز چهارشنبه در پاسخ به سوال یکی از هواداران خود درخصوص حضور نیروهای نظامی ترکیه در پایگاه «بعشیقه» در موصل، گفت: «حضور نظامی شما در اراضی ما، نکوهیده و ناخوشایند است، به احترام خودت خارج شوی بهتر از آن است که رانده شوی. »
مقتدی صدر افزود: «همه عراقی‌ها برای مخالفت با شما توافق کرده‌اند... به شما نصیحت می‌کنم که دولت را بر پایه دموکراسی و آزادی بنا کنی سپس آنچه را که می‌خواهی بگو. »
رهبر جریان صدر خطاب به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «تو ای اردوغان! از مسلمانان ترکیه در برابر خطرها و از ظلم حمایت کن و سپس ادعا کن که می‌خواهی از مسلمانان عراق دفاع کنی... ما، عراقی‌ها در آمادگی کامل برای دفاع از اهالی موصل هستیم... من آماده حمایت از آنها از طریق هماهنگی با دولت هستم و اگر تو منظورت (حمایت از) داعش است یعنی اینکه تو از حامیان آنها است و ضرورت دارد تو به دلیل حمایت از تروریسم، (در دادگاه) بین‌المللی محاکمه شوی. »
دولت عراق هم اکنون در حال تدارک عملیات گسترده برای آزاد سازی موصل است و از ترکیه خواسته نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند، اما، دولت ترکیه می‌گوید، نیروهای آن کشور در شمال عراق باقی خواهند ماند.
به دنبال رد درخواست دولت عراق، جنگ لفظی بین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تشدید شده است.
رجب طیب اردوغان، روز سه‌شنبه در واکنش به اعتراض حیدر العبادی به حضور ارتش ترکیه در شمال عراق در آستانه عملیات آزادسازی شهر موصل، با لحن تحقیرآمیزی خطاب به نخست‌وزیر عراق گفت: «بهتر است موقعیت خودت را بفهمی. »

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.