۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 464473

نخست وزیر عراق روز جمعه در آستانه عملیات موصل به کرکوک در شمال عراق رفت و با فرماندهان عملیاتی آخرین اوضاع میدان نبرد را بررسی کرد و در همین حال برخی منابع گفتند که یک خاکریز دفاعی در جنوب غرب کرکوک، لحظاتی پس از بازدید العبادی، با خمپاره هدف گرفته شد.

خطر ترور از بیخ گوش العبادی گذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، برخی منابع امنیتی به رسانه های عراقی اعلام کردند که گلوله های خمپاره در منطقه موسوم به 'مکتب خالد' در جنوب غرب کرکوک اصابت کرد، جایی که فرمانده کل نیروهای مسلح لحظاتی قبل از آنجا بازدید کرده بود.
السومریه نیوز به نقل از ریبوار علی از فرماندهان پیشمرگه در منطقه گزارش کرد که در این حمله 3 موشک خمپاره به یک خاکریز خط مقدم اصابت کرد. 
این حمله گفته می شود خساراتی نداشته است و جزییات بیشتری نیز درباره آن گزارش نشده است.
حیدرالعبادی که به استان تامیم به مرکزیت کرکوک در شمال عراق رفته است، صبح جمعه از روستای بشیر که نزدیک به دو سال در اشغال داعش بود و اخیرا آزاد شده است، بازدید کرد و اهالی این منطقه را مورد تفقد قرار داد. 
العبادی همچنین در جریان بازدید از یگان های ارتش عراق مستقر در کرکوک و در جمع فرماندهان عملیاتی وعده کرد که نیروهای امنیتی بزودی اهالی شهر الحویجه در جنوب غرب کرکوک را از چنگال داعش آزاد خواهند کرد.
سخن حیدر العبادی درباره آزادی الحویجه در حالی است که اهالی کرکوک با اطلاع از حضور وی در استان به خیابان ها آمدند و در تظاهراتی از نخست وزیر کشورشان خواستند عملیات الحویجه هرچه سریعتر آغاز شود. 
العبادی در جلسه فرماندهان عملیاتی در منطقه ضمن مرور آخرین وضعیت و آرایش نیروها در اطراف موصل و منطقه عملیاتی نینوا، از بلند بودن برخی صداها که تلاش دارند از آزادی سایر مناطق تحت اشغال داعش جلوگیری کنند، ابراز شگفتی کرد و خطاب به آنان گفت ، زمانی که داعش شهرهای عراق را یکی یکی اشغال می کرد، کجا بودید؟
براساس این گزارش حیدرالعبادی صبح جمعه در حالی که جمعی از فرماندهان ارشد ارتش عراق وی را همراهی می کردند، در میان استقبال نجم الدین کریم استاندار کرکوک و جمعی از مقام های محلی وارد این استان شد.
همه نشانه ها حاکی از قریب الوقوع بودن عملیات موصل است و همه در انتظار ساعت صفر عملیات هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.