قدس آنلاین – ایلام: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: از ابتدای طرح سرشماری تا کنون 32 هزار خانوار در استان ایلام به صورت اینترنتی در طرح سرشماری نفوس و مسکن شرکت و ثبت نام کرده اند.

تا کنون 32 هزار خانوار ایلامی در سرشماری ثبت نام کرده اند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رحمت‌الله قیصوری در گفت‌ وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه با برنامه ریزی های منسجم، فرهنگ سازی و بستر سازی مناسب، قریب 60 درصد از جامعه هدف در سرشماری امسال ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: در راستای مشارکت بیشتر آحاد مردم و خانوارهای که به اینترنت دسترسی ندارند، یک سری تسهیلات از سوی برخی دستگاه های مرتبط، در اختیار این خانوارها قرار گرفته است تا بتوانند به راحتی در طرح سر شماری مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه این ادارات و دستگاه‌ها با ایجاد سیستم اینترنتی و ثبت نام  در محل ادارات برای خانوارها، زمینه حضور و مشارکت حداکثری برای ثبت نام فراهم کرده اند، افزود:  تاکنون 18 پایگاه و دستگاه دولتی کار خود را در این راستا آغاز کردند و تسهیلاتی را در اختیار ثبت‌نام کنندگان به صورت رایگان قرار داده اند.

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه در روستاها نیز دهیاری‌ها و خانه‌های بهداشت به صورت رایگان از اهالی روستا ثبت‌نام به عمل می‌آورند، بیان داشت: از مجموعه آموزش و پرورش و مدیران مدارس انتظار است در این راستا بیش از پیش تلاش کنند و با مشارکت دادن دانش آموزان، زمینه ثبت نام اولیاء را در این طرح مهم فراهم سازند.

رحمت‌الله قیصوری با اشاره به اینکه بر اساس فرمان رئیس جمهور باید تمام دستگاهای اجرایی، تسهیلاتی از جمله خودرو و دیگر امکانات مورد نیاز برای سرشماری در اختیار ستاد سرشماری قرار دهند، یادآور شد: کلیه دستگاه ها ملزم هستند که کارکنان خود را در طرح  سرشماری اینترنتی دخالت دهند.

 وی با بیان اینکه  میزان همکاری و مشارکت مدیران وکارکنان، در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی مؤثر است، خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای کارکنان خود مشوق‌های از جمله نمره ارزشیابی، تقدیرنامه‌ و پاداش لحاظ نمایند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام مهمترین جایزه مشارکت در این طرح را جایزه 10 میلیون ریالی بر شمرد و تصریح کرد: تا کنون 5 خانوار از استان ایلام به قید قرعه از این جایزه یک میلیون تومانی برخوردار شده اند.

رحمت‌الله قیصوری یکی دیگر از جوایز مشاکت در  این طرح را 2 گیگا بایت اینترنت رایگان از طرف وزارت ارتباطات عنوان و تأکید کرد: این هدیه مخابراتی به تمام خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی ثبت نام کرده اند، اهداء خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به هر خانواری که در سرشماری اینترنتی شرکت ‌کند، یک عدد سیم کارت رایگان نیز اهداء می‌شود، گفت: تا کنون 32 هزار خانوار ایلامی با جمعیتی بیش از 120 هزار نفر در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ثبت نام کرده اند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه تا کنون حدود 60 درصد از جمعیت 56 هزار خانواری جامعه هدف در استان ایلام، در سرشماری ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: استان ایلام هم اکنون از نظر میزان ثبت نامی و مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی، در رتبه 13 کشور قرار دارد.

رحمت‌الله قیصوری با اشاره به اینکه در بین شهرستان‌ها ی استان ایلام، شهرستانهای ملکشاهی، بدره و ایلام در صدر جدول ثبت نام اینترنتی قرار دارند، افزود: ثبت نام اینترنتی از خانوارها تا 27 مهرماه جاری ادامه دارد و سپس از 28 مهرماه نیز آمار گیران به صورت حضوری به درب منازل مراجعه و روند آمار گیری را تکمیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هدف از ثبت نام اینترنتی، صرفه جویی در زمان و هزینه ها است، بیان داشت: امید است خانوار های ساکن در استان ایلام، در مهلت باقی مانده نسبت به ثبت نام اینترنتی و مشارکت در طرح سرشماری اقدام نمایند و کد آمار گیری اختصاصی را تا زمان حضور مأموران سرشماری و تکمیل فرآیند آمارگیری، نزد خود نگه دارند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با اشاره به اینکه آمار گیری دقیق و صحت داده های آماری، نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور دارد، تصریح کرد: امیدواریم مردم استان ایلام با ثبت صحیح و دقیق اطلاعات آماری، نقش خود را در ترقی و بالندگی استان به خوبی ایفاء نمایند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.