قدس آنلاین- اراک-احمد مختاری: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: فرصت های و توانمندی های سرمایه گذاری در این استان با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری، استاندار و نخبگان این استان در آستانه سفر هیات دولت بررسی شد.

کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و قرارگاه خاتم الانبیا(ع) آماده برای سرمایه گذاری

ظفر افشون شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این نشست که با حضور تعدادی از سازمان ها، نهادها، شرکت ها، بانک ها و موسسه های بیمه کشور برگزار شد، توانمندی های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری استان مرکزی ارایه شد و با حضور دستگاه های اجرایی، شرایط متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شماری از سازمان و نهادهای خدماتی و بخش خصوصی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و قرارگاه خاتم الانبیا(ع) آمادگی خود برای سرمایه گذاری در استان مرکزی اعلام کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: در این نشست ایجاد بنگاه های اقتصادی برای اشتغال مشمولان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، آمادگی ایجاد و توسعه گلخانه های گل و گیاه در ساوه و زرندیه و مشارکت با یک شرکت روسی در این منطقه برای صادرات گل، ایجاد فرصت سرمایه گذاری و حضور قرارگاه خاتم الانبیا در طرح های عمرانی این استان از جمله خواسته های سرمایه گذاران برای حضور در استان مرکزی بود.

افشون گفت: در نشست دیگری که با حضور شماری از نخبگان و مسئولان استان برگزار شد، نخبگان حاضر استان پیشنهادهای خود برای توسعه استان و در خصوص سفر هیات دولت ارایه کردند و مقرر شد این نظرات جزء اولویت های کاری سفر قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: برخی نمایندگان استان های مجاور به صورت غیرمنطقی بحث واگرایی در استان مرکزی را مطرح می کنند که این مساله غیرقانونی و مخالف تقسیمات کشوری است و انتظارات نمایندگان این استان از رئیس جمهور در سفر هیات دولت جلوگیری از این بحث های بی اساس است.

سیدمهدی مقدسی افزود: امید است موارد توافق شده در نشست های برگزارشده با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان میراث فرهنگی، وزرای بهداشت و درمان، صنعت و معدن ،ارتباطات و فناوری در خصوص رفع مشکل آلودگی هوا در اراک، احیاء تالاب میقان، و تقویت حوزه صنعت، راه های مواصلاتی اراک به خنداب، میلاجرد و اراک به کمیجان و کمیجان به آقچه قلعه در این سفر مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین توجه به حفظ و احیاء اماکن تاریخی به ویژه بازار اراک، بیمارستان های ولیعصر، آیت الله خوانساری این شهرستان، بیمارستان های خنداب، کمیجان و درمانگاه کوی علی ابیطالب اراک از دیگر خواسته های بحق مردم استان مرکزی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تامین آب، اتخاذ تصمیمات مناسب برای رفع مشکلات صنایع بحران زده اراک ، کمیجان وخنداب، اجرائی شدن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی ، ایجاد راه آهن برقی اراک- تهران، افزایش قابلیت ها و تجهیز فرودگاه اراک برای انجام پروازهای بین المللی را از دیگر خواسته های مردم اراک در این سفر عنوان کرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.