نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در سالی که نیمی از آن گذشت آبروریزی فیش‌های حقوقی غیرمتعارف را داشتیم که انتظار برخوردی جدی‌تر و شفاف‌تر از جانب قوه مجریه را در این باره داریم.

شاهد آبروریزی درباره فیش‌های حقوقی بودیم / تأکید بر اقدام جدی‌تر قوه مجریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (25 مهرماه 95) گفت: همان‌طور که امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود اشاره داشتند ما خدمتگزار مردم ایران و به خصوص مستضعفان و ستمدیدگان هستیم که متأسفانه گاهی در تقابلات سیاسی و یا روندهای نادرست مدیریتی و حتی سودجویی‌های اقتصادی به حقوق آنان خدشه وارد شده و می‌شود. 

وی افزود: مسلم است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس ماهیت و برمبنای ارزش‌های انقلابی و دینی خود هرگز نمی‌تواند در خصوص پایمال شدن حق‌الناس و یا بیت‌المال مماشات و تساهل داشته باشد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نیز به وکالت از مردمی که صاحب انقلاب اسلامی و نظام ناشی از آن هستند، موظف است تا با اقتدار در این برهه از زمان برای احقاق حق مستمندان، محرومین و ستمدیدگان به واسطه اختیارات تقنینی و نظارتی خود ورود و بدین ترتیب از آرای مردم پاسداری کند. 

سروش خاطرنشان کرد: در سالی که نیمی از آن گذشت آبروریزی فیش‌های حقوقی غیرمتعارف را داشتیم که انتظار برخوردی جدی‌تر و شفاف‌تر از جانب قوه مجریه را در این باره داریم و در مجلس منتظر لوایح محکمی برای پیشگیری از وقوع جرایم مالی مشابه هستیم و نه مسکن‌های موقتی و دستورالعمل‌های مدت‌دار و کم‌کارکرد.

وی افزود: صد البته مجلس خود را موظف به ادامه پیگیری موضوع فیش‌های حقوقی غیرمتعارف و نظارت بر قوه مجریه برای بازگشت این وجوه به بیت‌المال و تنبیه مجرمان می‌داند و همچنین خود را مکلف به تهیه طرح‌های پایدار و پژوهش‌محور برای حل معضل حقوق‌های نامتعارف دولتی در آینده می‌داند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع بیکاری و رکود اقتصادی موجب ایجاد یأس در جامعه و به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده شده است. من از مسئولان اقتصادی می‌خواهم به داد این معضل بزرگ اجتماعی برسند و اگر نمی‌توانند کاری کنند، از مسئولیت خود کنار بروند و نگذارند بیش‌ از این کام مردم تلخ بماند.

سروش خاطرنشان کرد: با گذشت نزدیک به یک سال از اجرایی شدن برجام، مردم انتظار آغاز شکوفایی اقتصادی را آن‌گونه که وعده داده شد، داشتند، اما کماکان اقتصاد کشور با رکود مواجه است.

وی در پایان گفت: هر چند دولت‌های استکباری و ایادی منطقه‌ای آنان از عوامل کندیِ پیشرفت برجام به عنوان دستاورد سیاست خارجی دولت تدبیر و امید هستند، ولی انتظار مردم اعمال اقتدار و به کارگیری تمهیداتی است که آنان را ملزم به انجام تعهداتشان کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.