یگان‌های ارتش سوریه از روز شنبه عملیات آزادسازی بزرگترین و مهمترین پایگاه گروه‌های مسلح در شرق حلب را کلید زدند.

عملیات آزادی مهمترین مرکز گروه‌های مسلح در شرق حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، پس از عملیات موفق جمعه گذشته ارتش سوریه در محور اتوبان فرودگاه بین المللی حلب که این شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند و آزادسازی چندین منطقه در این مسیر اتوبان، روز گذشته (شنبه) نیز ارتش سوریه در عملیاتی دقیق و حساب شده پیشروی قابل توجهی را در محله «السکن الشباب» در محور اتوبان فرودگاه حلب انجام داد.

عملیات دو روز گذشته را باید پیش زمینه عملیات حساس و مهم روز گذشته (یک‌شنبه) ارتش سوریه در شرق حلب شمرد که هدف آن پیشروی به سمت محله «مساکن هنانو» مهمترین و بزرگترین پایگاه گروه‌های تروریستی مسلح در شمال شرقی حلب است.

از سوی دیگر روزنامه «الوطن» چاپ دمشق اعلام کرد: به موازات آغاز عملیات ارتش سوریه در مساکن هنانو، دومین گروه از عناصر مسلحی که به روند آشتی ملی پیوسته بودند، از طریق گذرگاه بستان القصر در نزدیکی مرکز حلب تحت تدابیر شدید امنیتی از محله‌های شرقی حلب به مناطق تحت کنترل ارتش در غرب این شهر برای رسیدگی به پرونده‌هایشان یا انتقال به مناطق از پیش تعیین شده از حلب خارج شدند.

اولین گروه از این عناصر مسلح سه روز قبل از طریق همین گذرگاه از مناطق شرقی حلب خارج شده بودند. درحالی که تاکنون درستی اخبار انتشار یافته از سوی خبرگزاری روسی «اسپوتینک» مبنی بر ورود هیئتی به نمایندگی از سازمان ملل به مناطق شرقی حلب برای آغاز خارج کردن عناصر مسلح مورد تایید قرار نگرفته است.

منابع آگاه میدانی سوری تصریح کردند: نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه این کشور با گروه‌های مسلحی که در 5 مجتمع ساختمانی «السکن الشباب» در نزدیکی «مساکن هنانو» و مدرسه کشاورزی، در محور شمال شرقی حلب سنگر گرفته بودند، به شدت درگیر شوند و ده‌ها نفر از آنها را از پای درآورند.

بنابر اظهارات این منبع میدانی سوری، ارتش سوریه جمعه گذشته کنترل بخش اعظم منطقه «ارض الحمراء» و مدرسه کشاورزی و شماری از مجتمع‌های مسکونی و کارخانجات بین منطقه العویجه و منطقه مستدیره را در دست گیرند و به این ترتیب عناصر مسلح مستقر در کوی مساکن هنانو را در منگنه قرار دهند تا از این منطقه به سمت کوی «الاشرفیه» عقب نشینی کنند.

هدف ارتش سوریه از تسریع روند عملیات نظامی در محور شمال شرقی حلب را باید تمرکز بر آزادسازی دو منطقه مساکن هنانو و السکن الشبابی تفسیر کرد. با آزادسازی این دو منطقه مقدمات عملیات ارتش سوریه جهت آزادسازی دو کوی «البحوث العلمیه» و «طریق الباب» در مسیر اتوبان فرودگاه بین المللی حلب ارزیابی کرد.

با آزادسازی این چهار منطقه تنها یک کیلومتر این مناطق را از محلات تحت کنترل ارتش سوریه در مناطق سلیمان الحلبی، الصاخور و الحیدریة در غرب حلب جدا خواهد کرد که نزدیک‌ترین محور جهت پیشروی به سمت دانشکده نیروی هوایی حلب است.

منابع محلی نیز اعلام کردند: اهالی منطقه «القطانه» در اعتراض به حضور عناصر مسلح در این شهرک با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز خواستار خروج هرچه سریع‌تر آنها از این منطقه شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.