بعد از انتشار بیانیه کمیته عربستان برای تحقیق در خصوص جنایت صنعا و مسئول دانستن ارتش تحت فرمان دولت «هادی» در این حادثه، اختلافات دولت مستعفی یمن و ریاض بالا گرفت.

بالاگرفتن اختلاف میان عربستان و دولت مستعفی یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از اینکه عربستان مسئولیت جنایت صنعا را به گردن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور انداخت «عبدالعزیز جباری» یکی از اعضای دولت مستعفی هادی به این اقدام عربستان واکنش نشان داد.

پایگاه خبری «صدی المسیره»، گزارش داد جباری با حمله به فرماندهان ائتلاف عربی-سعودی اعتراف کرد عربستان در یمن مرتکب جرایم و جنایت‌های جنگی شده و افزود هادی و نیروهای تحت امر او هیچ دخالتی در حادثه صنعا نداشتند به همین دلیل بهتر است ائتلاف مسئولیت خود را بر عهده بگیرد.

جباری که عضو هیأت مذاکره کننده ریاض در گفت‌وگوهای صلح یمن هم هست گفت: ائتلاف بارها «اشتباها» جرایمی در استان‌های یمن مرتکب شده و باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد به عنوان مثال حمله به مراسم عروسی در استان ذمار یکی از جنایت‌هایی است که قابل بخشش نیست.

روز شنبه (دیروز) کمیته‌ای که عربستان برای تحقیق و بررسی جنایت صنعا تشکیل داده بود ضمن تمجید از آنچه همکاری عربستان نامیده بود اعلام کرده بود که ستادکل ارتش یمن [بخش وابسته به هادی] با دادن اطلاعات غلط مسبب وقوع این فاجعه شده است.

شنبه دوهفته گذشته عربستان با حمله به تالار بزرگی در صنعاء که محل برگزاری مراسم ختم پدر وزیر دفاع یمن بود، سبب کشته شدن نزدیک به 200 نفر و جراحت بیش از 700 نفر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.