۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 465186

وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد اسکاتلند " به احتمال زیاد" پیش از سال ۲۰۲۰ همه پرسی جدید استقلال برگزار خواهد کرد.

اسکاتلند به دنبال همه‌پرسی استقلال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیکلا استورجن وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد اسکاتلند " به احتمال زیاد" پیش از سال 2020 همه پرسی جدید استقلال از بریتانیا برگزار خواهد کرد.

رهبر حزب ملی اسکاتلند اعلام کرد که همه‌پرسی دوم برای جدایی از بریتانیا در طی چهارسال بعد بسیار محتمل است و وی درحال آماده سازی پیش نویس یک طرح همه پرسی جدید است.

وی با اولتیماتوم به ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد که وظیفه‌اش حفاظت از منافع مردم اسکاتلند بوده و اجازه نخواهد داد کشورش به زور در مسیری قرار گیرد که قصد پیمودن آن را ندارد.

استروجن امروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه آی تی وی گفت شرایط پس از همه پرسی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا باعث مصمم شدن بیشتر وی برای حرکت به سمت یک همه پرسی دیگر شده است.

وزیر اول اسکاتلند همچنین هشدار داد که اجازه نخواهد داد استانداردهای زندگی مردم اسکاتلند به خاطر شرایط سخت ناشی از خروج از اتحادیه اروپا کاهش پیدا کند.

این خبر درحالی منتشر شده است که وزیر اول اسکاتلند روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: پیش نویس طرح همه پرسی استقلال اسکاتلند به عنوان آخرین راهکار -در صورتی که نتوانیم روابط نزدیکی با اتحادیه اروپا پس از خروج بریتانیا داشته باشیم- طی هفته آینده منتشر خواهد شد.

62 درصد مردم اسکاتلند در همه پرسی 23 ژوئن خواستار ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا شدند.

استورجن سخنانی در کنفرانس حزب ملی اسکاتلند بر اتحاد مخالفان سیاسی در سراسر بریتانیا برای مقابله با یک برگزیت سخت و دشوار تاکید کرد.

استورجن در این کنفرانس گفت: محافظه کاران نتایج همه پرسی را به عنوان پوششی برای یک برگزیت سخت در اختیار دارند و قصد دارند کشور را با یک خروج سخت از اتحادیه اروپا روبرو کنند، آنها هیچ اختیار دموکراتیکی برای انجام این اقدام ندارند ولی مصمم هستند تا آن را تحمیل کنند، بدون در نظر گرفتن تبعات منفی و زیان بار.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.