فشار محاصره وارد بر تروریستهای مستقر در حلب در حالی با پیشروی مقاومت رو به افزایش است که منابع محلی به نقل از کمیته‌های مقاومت در حلب خبر از آمادگی دو هزار عنصر مسلح وابسته به القاعده برای ورود به طرح آشتی ملی و ترک سلاح داده‌اند.

محاصره حلب تنگ‌تر می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نسیم، همزمان با ارائه طرح برگزاری نشستی در لوزان برای رسیدن به راهبردی معین و مشخص در خصوص تحولات سوریه و نوع برخورد کشورهای درگیر با گروه های تروریستی کمیته های محلی در حلب خبری را در خصوص آمادگی دو هزار تروریست مسلح محاصره شده در حلب برای ورود به طرح آشتی ملی و ترک سلاح مخابره کردند که امری بی‌سابقه در حلب شمرده می‌شود.

این در حالی است که حلب همچنان از دو محور شمال و جنوب درگیر تبادل آتش میان نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با عناصر مسلح تکفیری و نیروهای القاعده است و نه تنها در این دو محور شدت درگیری ها افزایش یافته بلکه محور سومی نیز از مرکز شهر به سمت شرق حلب از سوی مقاومت گشوده شده است.

در همین راستا در محور شمالی و به طور مشخص شمال شرقی حلب نیروهای ارتش سوریه علاوه بر پیشروی در این محور موفق شدند، "مدرسه کشاورزی" و مناطق "حندرات"، "عویجه"، "مناشر"، "شقیف"، "جندول"، "مقالع"، "بریج" ، "تل بریج" ،"المجبل"، "کتلة الروافع"، "الهنکارات" و "المعامل" را نیز آزاد کنند و بتوانند جای پایی برای آزادسازی هنانو در اختیار داشته باشند.

در محور جنوبی حلب نیز عملیات نظامی ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت بر منطقه "الشیخ السعید" متمرکز است که هدف آن پیشروی به سمت منطقه و محله "المرجه"است که در جریان نبردهای رخ داده در این منطقه نیز تعدادی از عناصر مسلح کشته و زخمی شده و شماری نیز به اسارت درآمدند.

تروریست‌های به اسارت گرفته شده وابسته به گروه تروریستی تکفیری القاعده هستند که به گفته منابع آگاه در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند، آموزش‌های نظامی خود را در خاک ترکیه دیده‌اند.

اهالی روستای شیخ سعید سپر انسانی القاعده

پس از آزاد سازی "تل" شیخ سعید توسط نیروهای ارتش سوریه ، نیروهای مقاومت مانند لواء الباقر و رزمندگان حیدریون عراق وارد روستای شیخ سعید شدند. این نیروها که گمان میکردند این روستا مدت هاست بعد از سقوط و اشغال توسط تکفیری ها خالی از سکنه است از دیدن تعدادی از اهالی روستا درون خانه ها غافلگیر شدند.

بعد از ورود نیروهای مقاومت و مشاهده این موضوع عملیات تخلیه اهالی و غیر نظامیان کلید خورد که همزمان با عملیات تخلیه گروه های تروریستی تکفیری "فاستقم کما امرت" و "جبهه شامیه" اقدام به خمپاره باران شدید و حمله به منطقه شیخ سعید کرده که رزمندگان و نیروهای ارتش سوریه توانستند 26 نفر از غیر نظامیان و اهالی روستا را در حین مواجهه با تکفیری ها از روستا خارج کنند.

مشخصا حضور این روستاییان در منطقه ای که گمان می رفت سالها خالی از سکنه باشد نشان از سیاست تروریست ها در استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی و طعمه دارد که مشاهده چنین فجایعی نه تنها برای اولین بار نیست بلکه سابقه ای طولانی در میان تکفیری ها در سوریه و عراق دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.