قدس آنلاین - یزد : مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: شهرستان خاتم نیازمند فعالیت گسترده در شناسایی و ثبت موقوفات است.

شهرستان خاتم نیازمند فعالیت گسترده در شناسایی و ثبت موقوفات است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، حجت الاسلام حسین زارع زاده در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه خاتم ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین و آرزوی قبولی عزاداری های ماه محرم اظهارداشت : وقف اگر مورد حمایت قرار گیرد ظرفیت بسیار مناسبی برای رفع مشکلاتی است که در بخش های دولتی وجود دارد.

وی  افزود: پتانسیل موقوفات خاتم هنوز به فعلیت نرسیده و این موضوع احتیاج به فعالیت گسترده در حوزه شناسایی و ثبت موقوفات دارد.

زارع زاده  تصریح کرد: با کمک کارشناسان زبده استان در موضوع شناسایی موقوفات به مدت سه روز این طرح در 5 روستای شهرستان خاتم آغاز که با ادامه کار دفتر نمایندگی تکمیل خواهد شد.

این مقام مسئول  افزود: با وجود سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ، هر موقوفه و یا بقعه متبرکه حساب بانکی جدا گانه ای دارد که حتی امکان جابجایی ریالی از عواید و نذورات در آن وجود ندارد و نذورات مردمی امامزادگان در همان شهرستان و در حوره های فرهنگی ، جاری و عمرانی همان امامزاده هزینه می گردد.

وی خاطرنشان ساخت : موقوفاتی که از قدیم وقف شده اند تمام نیاز های مردم هر منطقه ای را رفع می کرده است به طوری که در روستا ها برای امام جماعت، برف روبی ، فرش و روشنایی مسجد و حسینیه، حمام و آب انبار موقوفاتی وجود دارد.

زارع زاده با اشاره به اینکه همه کار وقف خیر و برکت است افزود: انشا الله اگر موقوفات احیا شود بسیاری از کمک هایی که دیگر نهاد ها با مشکلات اعتباری پیرامون آن روبه رو هستند با پشتوانه اقتصادی وقف حل خواهد شد.

وی در پایان از خدمات و تلاش های سعید نورزاده رییس سابق اوقاف خاتم تجلیل و قدردانی و برای ماشا الله گلچین رئیس جدید اوقاف و امور خیریه خاتم آرزوی موفقیت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.