قدس آنلاین-ایلام: مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه مجموعه همکاران خدوم در این رسانه، اوج شور و شعور حسینی مردم ایلام در ایام محرم امسال به خوبی به نمایش درآمد.

نمایش کم نظیر شور و شعور حسینی ایلامیان در قاب رسانه

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علیرضا شیروی با بیان اینکه در راستای گسترش فرهنگ حسینی و معرفی قیام امام حسین(ع) و نیز نمایش عشق و ارادت مردم استان ایلام به خاندان عصمت و طهارت(ع)، صدا و سیمای استان با همه ی توان خود، ابعاد مختلف حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران با وفایش را منعکس کرد، اظهار داشت: خوشبختانه معاونت سیمای مرکز ایلام، مراسم امسال را بهتر از سال های قبل در قاب تلویزیون به تصویر کشید.

وی با اشاره به اینکه شور و شعور حسینی مردم استان ایلام در دهه ی اول محرم 95، بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، به بهترین شکل ممکن از قاب رسانه ی استانی مرکز ایلام به تصویر کشیده شد، افزود:  435 دقیقه برنامه ی تولیدی در روز تاسوعا و 452 دقیقه در روز عاشورا شامل برنامه های صبحگاهی و شامگاهی شین و پوشش عزاداری های مناطق مختلف استان از جمله فعالیت های این مرکز در این دهه حزن و اندوه بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با بیان اینکه تدوین یک هزار و 574 دقیقه برنامه ی تأمینی در دهه ی اول محرم شامل مستند، انیمیشن، عزاداری، سرود، فیلم و سریال از جمله عملکرد معاونت سیمای مرکز ایلام در دهه ی اول محرم بود، بیان داشت: سیمای ایلام در شب های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان، با شبکه ی بین المللی الاشراق عراق 570 دقیقه ارتباط زنده و با شبکه های مختلف ملی نیز حدود 160 دقیقه ارتباط زنده برقرار نمود.

علیرضا شیروی با اشاره به اینکه معاونت صدای رسانه ی استانی هم در دهه ی اول محرم با برنامه های متنوع و گوناگون، میهمان مخاطبان خود بود، یادآور شد: 5 هزار و 200 دقیقه برنامه ی رادیویی، تولیدی و تأمینی، حاصل تلاش برنامه سازان صدای مرکز ایلام بود.

 وی با بیان اینکه از این  میزان برنامه،960 دقیقه ویژه برنامه های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان،126دقیقه ارتباط گزارشی با صدای مراکز استانها و 15 دقیقه ارتباط استودیو به استودیو با صدای مراکز استان ها بوده است، خاطرنشان ساخت: معاونت خبر نیز در این مدت به خوبی درخشیده و انجام وظیفه نموده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام با اشاره به اینکه با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه مجموعه همکاران خدوم در این رسانه، اوج شور و شعور حسینی مردم ایلام در ایام محرم امسال به خوبی به نمایش درآمد، تصریح کرد: پخش بیش از 25 گزارش خبری و موضوعی با محوریت آداب و رسوم مردم در ماه محرم، برقراری 7 ارتباط زنده تلویزیونی و 5 ارتباط رادیویی با مناطق مختلف استان از جمله ارتباط با مرز مهران، ارسال بیش از 8 گزارش تولیدی به تهران، پخش کلیه مراسم برگزار شده در 10 شب ( شامل مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداری شام غریبان، تعزیه و ... در شهرها،  بخش ها و روستاهای استان )،  برقراری ارتباط زنده تصویری با بامدادی  و خبر ساعت 14 شبکه اول سیما، از جمله اقدامات معاونت خبر مرکز ایلام در دهه ی اول محرم بوده است.

علیرضا شیروی عملکرد معاونت فنی مرکز در این ایام را نیز قابل تقدیر دانست و تأکید کرد: برقراری ارتباط زنده با شبکه های سراسری در روزهای تاسوعا و عاشورا، پخش زنده ی مراسم تاسوعا و عاشورا در شهر ایلام، تأمین برق، کابل کشی، نورپردازی و نصب شش تابلو برق در میدان 22 بهمن شهر ایلام، نصب دو تابلو برق در شهر چوار، تحویل 15 دستگاه دوربین تصویر برداری به عوامل فنی، برقراری ارتباطات اینترنتی، ارسال گزارشات دفاتر خبری شهرستانهای استان، تحویل تجهیزات به عوامل رادیو و...، از جمله اقدامات این رسانه دیداری و شنیداری بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.