جشن انتشار دو مستند رخشان بنی‌اعتماد با محوریت محیط زیست دوم آبان ماه برگزار می‌شود.

مستند های جدید رخشان بنی اعتماد بزودی منتشر می شوند

به گزارش قدس آنلاین جشن انتشار دو فیلم مستند «همه درختان من» و «یک ساعت از یک عمر»، ساخته رخشان بنی‌اعتماد، با حضور هنرمندان و فعالان محیط ‌زیست، ساعت ١٨:٣٠ دوم آبان در سالن شماره یک پردیس چهارسو برگزار خواهد شد.

بنی‌اعتماد مستند «همه درختان من» را در سال ٩٣ درباره مه‌لقا ملاح، بانوی محیط ‌زیست ایران، ساخت. از مه‌لقا ملاح به‌عنوان مادر محیط‌زیست ایران یاد می‌شود. ملاح در سال ١٣٧٣ با مشارکت همسرش و چند استاد دانشگاه علاقه‌مند به محیط ‌زیست سازمان غیردولتی زیست‌محیطی جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست را بنیان گذاشت. مه‌لقا ملاح کهن‌سال‌ترین فعال محیط‌زیست ایران و موسس اولین ان.جی.او محیط ‌زیستی ایران است که یک‌ماه قبل صدسالگی‌اش را جشن گرفتند.

«یک ساعت از یک عمر» هم مستندی درباره اسکندر فیروز، بنیان‌گذار و نخستین رییس سازمان محیط‌زیست ایران است که از او به‌ عنوان پدر سازمان محیط ‌زیست ایران یاد می‌شود.

«یک ساعت از یک عمر» به‌طور عمده از گفت‌وگو با اسکندر فیروز در منزل او با همراهی محمد درویش، هوشنگ ضیایی و مژگان جمشیدی تشکیل می‌شود، اما همین محیط مشخص و ثابت، با پرداخت حرفه‌ای و تصویربرداری ملایم و نرم و دقیق و گفت‌وگوها و تدوین حساب‌شده، فیلمی دلنشین، مستندی تاریخی و نیز اثری صمیمی و بدون شعار و گزافه‌گویی پدید آورده است.

فیروز در این فیلم اندکی به خانواده و خاندان خود می‌پردازد و بعد به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد؛ پرسش‌هایی در زمینه نحوه تأسیس سازمان محیط‌زیست و قدرت اجرائی این سازمان، ضیایی که از همکاران سابق فیروز و از اولین پرسنل سازمان محیط‌زیست بود، خاطراتی از سال‌های دور نقل می‌کند.

این دو مستند که به تهیه‌کنندگی مجتبی میرطهماسب تولید شده‌اند، از سوی مرکز موسیقی بتهوون منتشر شده‌اند. در این جشن علاوه بر هنرمندان، فعلان برجسته حوزه محیط ‌زیست چون اسماعیل کهرم، محمد درویش، مژگان جمشیدی و... حضور دارند و سخنرانی خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.