قدس آنلاین- بیرجند:مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت:فضاسازی و ایجاد انگیزه از طریق رسانه‌ها یکی از موضوعات مهم قبل از همایش اربعین است واعزام مبلغ در محلهای موکب نیز باید مدنظر باشد.

فضاسازی و ایجاد انگیزه برای مراسم اربعین از طریق رسانه‌ها صورت گیرد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، محمد محسنی،در کمیسیون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات پیرامون همایش بزرگ اربعین اظهار داشت: امور فرهنگی در سه بخش قبل اربعین، حین اربعین و بعد از اربعین تقسیم‌بندی شده است.

وی افزود: فضاسازی و ایجاد انگیزه از طریق رسانه‌ها یکی از موضوعات مهم قبل از همایش اربعین است که باید مورد توجه قرار بگیرد و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما انجام شود.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که باید قبل از اربعین انجام شود تشویق مردم خراسان جنوبی برای مشارکت در همایش اربعین و کمک به موکبها است که در این راستا باید در هیئتهای مذهبی و میادین شهر چادرهایی برای جمع‌آوری کمکهای مردم نصب شود.

محسنی، تبلیغات میدانی را از دیگر موضوعات مورد توجه قبل از اربعین دانست و تصریح کرد: با نصب تبلیغات در میادین شهر و محلهای پر تردد، مردم از محلهای کمک بیشتر آگاه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: چاپ و نصب بنر در بلوار پیامبر اعظم (ص)، تهیه بروشور و سی دی در مورد آداب زیارت، برگزاری شب شعر اربعین، اعزام مبلغ در محلهای موکب و جمع‌آوری اشعار در قالب یک کتاب و تهیه ویژه‌نامه اربعین از دیگر مسایلی است که باید در راستای همایش اربعین انجام شود.

مسئول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی یادآور شد: شماره تلفنهای 32449786 و 32420022 برای اطلاع زائرانی است که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

محسنی اظهار داشت: امسال اسکان با ظرفیتی بیش از 20 هزار نفر در مسیر کاظمین توسط موکبهای استان خراسان جنوبی مدیریت می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.