خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امام حسین(ع) بزرگترین معلم آزادی و آزادگی در مکتب اسلام است، گفت: حریت و آزادگی درس مهم نهضت حسینی است.

آزادگی درس مهم نهضت حسینی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی تهرانی در سلسله سخنرانی های دهه دوم ماه محرم الحرامرواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع) به تبیین موضوع درس هایی از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: امام حسین(ع) کشتی نجات، چراغ هدایتگر و مظهر آزادگی و حریت برای بشریت در طول تاریخ است.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با بیان «هیهات منّا لذّله» درس آزادگی را به همه جهانیان داد، افزود: مهم‌ترین شعار آزادی‌خواهی نهضت عاشورا، نفی ذلت است.
رضایی تهرانی گفت: حرکات امام حسین(ع) و یاران با وفایش در حادثه عاشورا سرشار از حریت و آزادگی بود و آن ها با شجاعت به وعده‌های رنگین و دنیایی عمر سعد مبنی بر بیعت با یزید پشت پا زدند و مرگ را بهتر از بیعت با انسان فاسدی چون یزید بن معاویه دانستند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مظهر غیرت پروردگار است، تصریح کرد: روح آزادگی سید الشهدا(ع) در روز عاشورا سبب شد حتی در آن حال که مجروح بر زمین افتاده بود، نسبت به تصمیم سپاه دشمن برای حمله به خیمه‌های زنان و فرزندان، برآشوبد و آنان را به آزادگی دعوت کند که فرمودند: اگر دین ندارید و از حسابرسی روز قیامت نمی‏‌ترسید، لااقل در دنیای خود آزاده باشید.
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: امام حسین(ع) در جای جای کربلا به دوست و دشمن خود احترام گذاشت و آنان را گرامی داشت و برای هدایت و نجاتشان از انحراف خطبه‌های بسیاری خواند.
وی با بیان اینکه حفظ دین، دفاع از ارزش های الهی، اصلاح امت پیامبر(ص)، حریت و دوری از زیر بار ذلت رفتن، خدا باوری، آخرت ترسی، آزادگی و... از دیگر انگیزه های امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: امروز دین داری ما باید همراه با دین محوری باشد و شعارهای دینی وسیله برای رسیدن به کمال معنویت و متصل شدن به اهل بیت(ع) شود.
رضایی تهرانی گفت: بهره گیری از فرهنگ عاشورا و به کار بستن پیام های این حادثه مهم تاریخی تنها راه رسیدن انسان به بالاترین درجات کمال و قرب به پروردگار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.