قدس آنلاین– ایلام: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: عمده ترین چالش فراروی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، بیکاری جامعه ایثارگری است.

بیکاری جامعه ایثارگران؛ عمده ترین چالش در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سلیمان رستمیان با بیان اینکه این افراد شامل فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و همچنین تعدادی نیز از جانبازان این استان هستند، اظهار داشت: متآسفانه روند بیکاری جامعه ایثارگران ایلام سیر صعودی دارد که لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه شمار بیکاران جامعه ایثارگری استان تا پایان سال گذشته، حدود 4 هزار  نفر بوده است، افزود: در سال جاری و تاکنون نیز یکهزار بیکار به این آمار اضافه شده و به 5 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه بیشترین مراجعان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را افراد جویای کار تشکیل می دهند، بیان داشت: تمام تلاش این مجموعه ایثارگری، تکریم مراجعان و رفع مشکلات جامعه هدف است.

سلیمان رستمیان با گلایه از همکاری نکردن شرکت های پتروشیمی، گاز، پالایشگاه گاز و شرکت های مستقر در مهران به خاطر عدم جذب جامعه ایثارگران بیکار استان، یادآور شد: علی رغم مذاکره های گوناگون به عمل آمده با این شرکت ها، متاسفانه از ظرفیت ایثارگران برای کار و شغل های موجود، استفاده نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت این شرکت ها برای جذب و استخدام بالا است، خاطرنشان ساخت: با همکاری و همراهی این شرکت ها، می توان بخش مهمی از مشکل بیکاری جامعه ایثارگران استان را رفع نمود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه بر خلاف تفکر مردم، خانواده های شهدا و مجموعه جامعه ایثارگری این استان، با مشکل بیکاری به طور جدی مواجه هستند، تصریح کرد: عمده ترین چالش فراروی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، بیکاری جامعه ایثارگری است.

 سلیمان رستمیان با بیان اینکه چنانچه قانون 25 درصدی سهم استخدام ایثارگران در دستگاه های اجرایی رعایت شود، بخش زیادی از مشکلات این افراد رفع خواهد شد، تأکید کرد: از همه دستگاه های اجرایی، خصوصی و دولتی استان انتظار می رود که با مشارکت مناسب، زمینه رفع مشکل بیکاری جامعه ایثارگری استان را فراهم نمایند.

گفتنی است، استان ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس نزدیک به 3 هزار شهید، 11هزار جانباز و 332 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.