یوسف کرمی که مدال برنز بازی های المپیک آتن را در اختیار دارد با وجود خداحافظی از دنیای قهرمانی، همچنان پیگیر وضعیت این رشته در کشور است هر چند آن را مانند یک کشتی طوفان زده می داند.

درد و دل قهرمان تکواندو از اوضاع آشفته این رشته در ایران/ مثل کشتی طوفان زده ایم

به گزارش قدس آنلاین، کرمی که چندین مدال جهانی از حضور در مسابقات مختلف در اختیار دارد، طی گفتگویی در مورد صحبت‌هایی که این روزها در مورد تغییرات کادر فنی تیم بزرگسالان شنیده می‌شود، گفت: ما هم مثل همه خانواده تکواندو موفقیت این رشته را می‌خواهیم. طی چند روز اخیر صحبت‌هایی شنیده‌ام مبنی براینکه قرار است در کادر فنی اعزامی به المپیک ریو تغییراتی ایجاد شود. من مانده‌ام که انتخاب یا برکناری کادر فنی را چه کسانی برعهده دارند؟! به هر حال باید یک کمیته فنی داشته باشیم که بخواهند در مورد مسائل تکواندو تصمیم‌گیری کنند. حالا ما مانده‌ایم این کمیته فنی را چه کسانی تشکیل داده‌اند و اصلا متر و معیار آنها در این تغییرات چه بوده است.

وی در ادامه افزود: زمان بسیار کمی تا مسابقات جایزه بزرگ آذربایجان باقی مانده است، اما همه ما شاهدیم که تکواندو در آستانه این رویداد بزرگ همچنان سردرگم است. تکواندو دقیقا مثل یک تسبیح می‌ماند که نخ آن پاره شده و دانه‌های آن به اطراف پراکنده شده است. در واقع تکواندو از هم گسیخته شده و باید با یک خرد جمعی همه قهرمانان این رشته دور هم جمع شوند تا کشتی طوفان زده این رشته به ساحل آرامش برسد. همه ما باید برای موفقیت تکواندو تلاش کنیم. من هم به نوبه خودم دوست دارم که به این رشته کمک کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در کادر فنی تیم ملی به شما پیشنهادی شده است یا خیر؟ گفت: تا به این لحظه هیچ پیشنهادی به من نشده و اصلا کسی با من در مورد این موضوع صحبتی نکرده است به هر حال چون از عملکرد ضعیف تکواندو در المپیک انتقاد کردیم، حالا هم هیچ پیشنهادی به ما نمی‌شود. مشکل تکواندو تغییرات کادر فنی نیست. تغییرات باید کلی باشد.

دارنده مدال برنز المپیک آتن در ادامه عنوان کرد: پس از نتایجی که تکواندو در المپیک ریو کسب کرد همه جامعه خانواده تکواندو منطقی از نتایج بسیار ضعیفی که این رشته در ریو کسب کرد انتقاد کردند؛ بنده نیز به عنوان فردی که سالیان سال در این رشته مدال‌آوری کرده‌ از عملکرد آنها کاملا منطقی انتقاد کردم. در واقع نظر کارشناسی خودم را از نتایجی که تکواندو در المپیک کسب کرده مطرح کردم و این موضوع گویا خوشایند آقایان نبود.

کرمی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به نظرم این اصلا خوب نیست که آقایان در مورد قهرمانان تکواندو به خاطر انتقادهایی که منطقی بوده، بخواهند مغرضانه تصمیم بگیرند. تکواندو ارث پدری کسی نیست و ما همه سرمایه‌های تکواندو هستیم، اما از هیچ کدام از پتانسیل‌هایی که تکواندو دارد استفاده نمی‌شود. همه ما منطقی از عملکرد تکواندو انتقاد کردیم و واقعیت‌ها را گفتیم،اما صحبت‌های کارشناسانه ما گویا به دوستانمان که برای همه ما قابل احترام هستند، برخورده است.

دارنده چندین نشان مسابقات جهانی در پاسخ به این سوال که چرا شما پس از اینکه از دنیای تکواندو خداحافظی کردید برای شما مراسم خداحافظی نگرفته‌آند، گفت: 15 سال عضو تیم ملی تکواندو بودم و عناوین مختلفی برای این رشته کسب کردم. یوسف کرمی دست و پای زیادی در این رشته شکسته است تا بتواند مدال کسب کند و همچنان آن آسیب‌ها در بدنم وجود دارد اما نمی‌دانم چرا به همین راحتی از کنار قهرمانان تکواندو می‌گذرند. بعد از المپیک پکن و لندن آن اتفاقاتی که برایم رخ داد سکوت کردم و در مورد خیلی از مسائل هیچ حرفی نزدم، اما حالا حتی آقایان برای اینکه شان قهرمانی ملی خودشان را حفظ کنند یک مراسم خداحافظی برای من نگرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.