یک متخصص موشکی آمریکایی روز سه شنبه مدعی شد که موشک «وسودان» کره شمالی ، زودتر از انتظار قبلی یعنی سال آینده قابلیت آنرا خواهد یافت تا خاک آمریکا در گوام در اقیانوس آرام را مورد هدف قرار دهد.

موشک موسودان کره شمالی زودتر از انتظارات به آمریکا می رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، جان شلینگ، مهندس هوا و فضای آمریکایی که متخصص برنامه موشکی کره شمالی نیز هست، امروز گفت که چنانچه دولت پیونگ یانگ با همین سرعت به توسعه موشک میانبرد موسودان خود ادامه دهد، این موشک بسیار زودتر از انتظار قبلی، تا سال آینده می تواند خاک آمریکا را مورد اصابت قرار دهد.
وی امروز در پایگاه خبری و تحلیلی «38 شمال» که بیشتر به امور کره شمالی می پردازد، با اشاره با آزمایش هفته گذشته این نوع موشک میانبرد توسط کره شمالی، آنرا هفتمین آزمایش موشکی امسال این کشور از این نوع معرفی کرد و افزود: دولت کره شمال با شتاب هرچه بیشتر به توسعه برنامه های هسته ای خود ادامه می دهد و اگرچه در برخی از این آزمایش ها شکست هایی نیز خورده است، اما این شکست ها با آنها آموخته است که چگونه بتوانند با مشکلات در این زمینه فائق آیند.
براساس این گزارش، دولت پیونگ یانگ در ماه ژونم (خرداد) گذشته اعلام کرده بود که موفق شده است یکبار این موشک را با موفقیت تا 400 کیلومتری و در ارتفاع یک هزار متر در دریای ژاپن شلیک کند.
این متخصص آمریکایی گفت که موشک موسودان با طراحی اولیه برای شلیک از دو هزار و 500 تا چهار هزار کیلومتر براحتی قادر است اهداف خود در ژاپن و کره جنوبی را هدف قرار دهد اما هنوز نمی تواند تا خاک گوام آمریکا در اقیانوس آرام برسد.
خبرگزاری کره شمالی چهارشنبه گذشته نوشته بود که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش موشک موسودان نظارت داشت و آنرا رخدادی بزرگ خوانده بود که هم تهدیدی علیه آمریکا است و هم توانایی بازدارندگی کره شمالی در برابر حملات هسته ای را به طور چشمگیری افزایش می دهد.
کیم گفته بود، ما از توان قطعی حمله به نمایش آمریکایی ها در اقیانوس آرام برخورداریم.
طبق اعلام خبرگزاری کره شمالی، آزمایش این موشک موفقیت آمیز و بدون کوچک ترین تاثیری بر امنیت کشورهای همسایه انجام شد.
کره شمالی اخیرا به خاطر آزمایش هسته ای و موشکی و نیز پرتاب یک ماهواره بر به فضا با شدیدترین تحریم های سازمان ملل در دو دهه گذشته مواجه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.