پیشکسوت باشگاه پرسپولیس برای حل شدن استفاده از رامین رضاییان توسط برانکو به سرمربی کروات سرخپوشان یک پیشنهاد داد.

گفتگوی ویژه قدس آنلاین با مالدینی سرخ‌ها/ پیشنهاد به برانکو در مورد رضاییان و ماهینی

قدس آنلاین - گروه ورزشی: فوتبال ما به ظاهر و در کلام حرفه ای شده است و در عمل آن حقیقتی که باید ملموس باشد را مشاهده نمی کنیم.هزاران دلیل برای این موضوع می توان برشمرد.رسیدن به جواب کار چندان سختی نیست.کمی وقت می خواهد و حوصله تا سری به فدراسیون فوتبال و کمیتۀ انضباطی آن بزنیم تا خیلی چیزها دستگیرمان بشود.

رضا شاهرودی که در دور فوتبالش به رضا مالدینی معروف بود، یکی از مراجعه کنندگان مستمر به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جهت احقاق حقوق تضیع شده خود تئسط برخی باشگاه های به ظاهر حرفه ای است.با چپ پای خوش تکنیک سابق پرسپولیس و فوتبال ایران گفت و گویی داشتیم که ماحصل آن از نظرتان می گذرد.

- مدتی است از فوتبال فاصله گرفته اید! آیا این امر علت خاصی دارد؟
خوب یا بد برای من نه زمان بازیگری و نه زمان مربیگری پولی نبود.باشگاه ها درخصوص آن چه که به آن متعهد هستند،بی‌مسئولیت رفتار می کنند.برای هر باشگاهی که زحمت کشیدم،حق و حقوقم را نداده اند.بازیکن و مربی در این فوتبال مگر مجانی کار می کند.این حرفه و شغل ما است و نان زن و بچه مان را از محل فعالیت در فوتبال در می آوریم.امسال وقتی دیدم قرار نیست حقوق معوقه ام را دریافت کنم،ترجیح دادم بیرون بمانم و به خانواده ام برسم.البته آقافرهاد(کاظمی) امسال هم به بنده لطف داشتند.اما معذرت خواهی کردم و گفتم نمی توانم در خدمت شما باشم.دلیل اخذ این تصمیم البته هم به مسائل مالی ارتباط داشت و هم موضوع دور بودن از خانواده مانع حضورم در مشهد و سیاه جامگان شد.

-برنامه 90 هم بخشی از گلایه های بازیکنان سیاه جامگان را نشان داد.این تیم که به ادعای مدیرانش شرایط مالی خوبی دارد؟
خودتان دیدی که بازیکنان این تیم چه گفتند.خب شرایطی پیش آمده که برخی مدیران عشق شهرت فقط دوست دارند در صحنه باشند.من به مدیران زحمت‌کش این فوتبال جسارت نمی کنم.منظورم آن دسته از مدیرانی است که فقط می خواهند به هرقیمتی باشند و به هیچ وجه برای‌شان مهم نیست که پول و حق و حقوق مربی و بازیکن را بدهند.

-در همین شرایط سخت،خیلی ها مشغول فعالیت هستند؟
من به هرقیمتی نمی روم جایی کار کنم که شأن و منزلتم را حفط نمی کنند.شاید برخی دوستان می توانند با شرایط موجود کنار بیایند.اما من می گویم باید شآن و منزلت مربی و بازیکن حفط شود.

-اوضاع که بدتر نشود،بهتر هم نمی شود.پس بالاخره چه باید کرد؟
بله همین طور است که می گویید.من الان هم از راه‌آهن و هم از سیاه‌جامگان طلب دارم.سال قبل در اهواز به من توهین شد،کمیته انضباطی من را محروم کرد.اما چرا این کمیته و فدراسیون فوتبال باشگاه های بدهکار را محروم نمی کند؟! آقای تاج؛شما آمدی که تحولات اساسی در سیستم مدیریتی فوتبال ایجاد کنید.پس چرا با باشگاه های بدهکار برخورد قاطعی صورت نمی دهید؟! یک سال و نیم است که از کمیته انضباطی به سازمان لیگ در رفت و آمدم.همه جای دنیا به تیم های بدهکار تا تسویه حساب کامل مجوز حضور در رقابت های لیگ را نمی دهند.کجای فوتبال دنیا تیم های بدهکار بدون ترس و نگرانی ادامۀ کار می دهند؟!

- کمیتۀ انضباطی که پر است از پرونده هایی مثل مورد شما که حکم هم گرفته اند،اما به نتیجه ای نرسیده اند؟
من بازیکن ملی فوتبال این مملکت بوده ام.چرا باید چنین رفتاری با من و امثال من بشود؟آقای تاج عزیز که آمدی سرو سامانی به این وضعیت بدهی،چرا این جوری با باشگاه های بدهکا مماشات می کنید؟یک زمانی خیلی از آدم های توی این فوتبال دنبال عکس گرفتن با رضا شاهرودی بودند.اما حالا آنقدر به کمیته انضباطی رفته ام که چهره ام برای همه عادی شده است.

- سند و مدرک معتبر بابت ادعای تان در دست دارید؟
بله،چک دارم.چک،به تعبیری شخصیت کسی را معرفی می کند که آن را کشیده.کسی که چک می کشد و دست مردم می‌دهد، باید قبول مسولیت در قبال آن بکند.از راه‌آهن و سیاه جامگان چک دارم که هر دو برگشت خورده است.تا دل‌تان بخواهد،آقایان ادعا دارند که ما مشکل مالی نداریم.اما اگر بخواهید حاضرم چک‌های این دو باشگاه را در اختیارتان قرار بدهم تا در روزنامه به چاپ برسانید.

- شاید بد نباشد به دهۀ 60 برگردیم که واقعا پولی در فوتبال نبود؟
بازیکن و مربی که زندگی‌اش از محل همین قراردادها تأمین می‌شود،روی پول قراردادش حساب می‌کند.خانه می‌خرد،زندگی تشکیل می‌دهد.چه کسی باید جلوی فعالیت چنین مدیران و باشگاه‌ها را بگیرد؟آقای تاج،لطفا قانونی وضع کنید تا باشگاه‌های بدهکار پیش از تسویه حساب‌های مالی خود اجازۀ حضور در رقابت های لیگ را نداشته باشند.

- این قصه سر دراز دارد و شما اولین و اخرین اهل فوتبالی شاکی از این جریانات نیستید.حالا در مورد مسئلۀ روز پرسپولیس چند سوأل دارم.شما اگر جای برانکو بودید،بین حسین ماهینی و رامین رضائیان کدام یک را ترجیح می دادید؟
هر دوی نفراتی را که نام بردید در جای خود بهترین های فوتبال ایران هستند.با هم رفاقت هم دارند.دیدید ماهینی وقتی گل زد،رفت و شادی اش را با رضائیان قسمت کرد.من بودم از بهترین ها استفاده می کردم.

- صحبت شما بعد از بازی پرسپولیس برابر نفت به تعبیری حمایت از یکی از این دو بازیکن نبود؟
خیر،من گفتم زمانی که پرسپولیس با 2 گل از نفت پیش بود،برانکو می توانست در 15 دقیقه پایانی رامین را به زمین بیاورد.منظورم این نبود که حتما جای ماهینی به بازی بیاید.این جوری هر دو بازیکن بازی کرده بودند.

- خب آخر هر دو مدافع جناح راست هستند؟
خب ماهینی در بهترین شرایط خود به سر می برد.در توانایی های این بازیکن شکی نیست.اما رامین قابلیت بازی در چند پست را دارد.از نظرفنی به تعبیری آچار فرانسه است.بسته به شرایط بازی و نتیجه می تواند در پست های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

- کار به جایی رسید که عنوان شد رضائیان قربانی اختلاف کیروش و برانکو شده است؟
من فکر نمی کنم چنین موضوعی در خصوص دو مربی بزرگ و حرفه ای مثل برانکو و کیروش صحت داشته باشد.چون برای یک مربی در این سطح حرفه ای خیلی زشت خواهد بود که چنین تفکری داشته باشد.

- حالا به عنوان یک پیشکسوت دل‌سوز چه راهکاری را پیشنهاد می کنید؟
من می گویم نباید از کنار توانایی‌های رامین رضائیان به سادگی گذشت.ضمن این که حسین ماهینی هم از بهترین های تیم تا این جای کار بوده است.من زمانی را به یاد می آورم که همراه جواد منافی و در دوره ایی دیگر با مهرداد میناوند هم‌زمان در پرسپولیس بودیم.خب جواد که با آن بدشانسی مواجه شد.اما زمان استانکو با تدابیر این مربی هردوی ما در جناح چپ پرسپولیس بازی می کردیم و در تیم ملی هم حضور داشتیم.با یک جا به جایی تاکتیکی می توان از توانایی های ماهینی و رضائیان استفاده کرد.

- پیرامون صحبت های‌تان در خصوص باشگاه های بدهکار،ماجرای بیرانوند را به طور حتم شنیده اید؟
بله،خدا را شکر بیرانوند وکیل دارد و کارهایش را دنبال می کند.او تا به حال عملکرد خیلی خوبی درون دروازه پرسپولیس داشته است.باید مسلط به کارش ادامه بدهد و نگذارد این موارد روی کیفیت فنی اش تأثیر منفی بگذارد.یکی از امتیازهای پرسپولیس و استقلال همین است که خواسته و ناخواسته وارد حاشیه می شوید.

- مسیر این پرسپولیس به کجا ختم می شود؟
با ادامه این روند پرسپولیس می تواند به قهرمانی لیگ برسد.متأسفانه جام حذفی را خیلی بچه گانه از دست دادند.حالا باید در لیگ هوشیارتر عمل کنند.بازیکنان باید رفاقت بیشتری با هم داشته باشند تا در سایۀ این اتحاد و رفاقت بتوانند رقبا را یکی یکی کنار بزنند.

- گویا برای پیشکسوتان پرسپولیس تمهیداتی در نظر گرفته شده تا با احترام خاصی بازی های تیم خودشان را در ورزشگاه آزادی تماشا کنند؟
این پروسه خوبی است که با برنامه ریزی مدون و در درازمدت به طور حتم جواب می دهد.دست کسانی که این برنامه را اجرا می کنند درد نکند.باید کارت های شناسایی ویژۀ پیشکسوتان صادر شود.خب سن خیلی از عوامل انتظامی و حراست ورزشگاه ها قد نمی دهد که پیشکسوتان را به خوبی بشناسند.باید شرایطی باشد که احترام این زحمت کشان حفظ شود.در تمام دنیا شاهد اجرای برنامه های مختلف برای پیشکسوتان هستیم.امیدوارم فدراسیون فوتبال هم چنین برنامه ای را شروع کند.

- با توجه به صحبت های اولیه تان،فعلا خیال بازگشت به فوتبال را ندارید؟
فعلا که فاصله گرفته ایم.می بینید که 12،13 مربی هستند که هرسال از یک تیم به تیم دیگر می روند.مربی را می بینید که در همان هفته های ابتدایی به خاطر نتیجه نگرفتن کنار گذاشته می شود.وسط فصل به تیم دیگری می رود و آخر فصل هم در جای دیگر مشغول به خدمت می شود.با این دایرۀ بسته به نظر شما می شود به فوتبال نزدیک شد؟

- شاید شما آنقدر زیاده خواه نیستید که بتوانید خودتان را به فوتبال تحمیل و ان چه را که حق خودتان می دانید را به دست آورید؟
بحث زیاده خواهی نیست.یکسری می توانند خودشان را به هرشکلی تحمیل کنند.اما من نمی توانم بروم التماس مدیر باشگاه را بکنم که بیا من را به کار بگیر.رزومه و سابقه من مشخص است.اما یکسری دوستان بدون هیچ رزومه ای مشغول فعالیت در سطح اول و در لیگ برتر هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هدیه ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    شاهرودی عزیز همیشه در قلب هوادارانت جا داری و این باعث افتخاره که هنوز هم در دوره مربیگری عزت نفسی که در دوره بازیگری داشتی و هیچوقت تحت هیچ شرایطی تن به حرف زور ندادی حفظ کردی.