مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اسکله ۳۵ هزار تنی کیش تا نیمه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد از راه‌اندازی خط مسافری دریایی چابهار - کیش در آینده نزدیک خبر داد و حجم واردات بد در کیش را سالانه ۳۰ میلیون دلار عنوان کرد.

حجم واردات بد در کیش سالانه ۳۰ میلیون دلار

به گزارش فارس، هجدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی بعدازظهر امروز با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرمانده نیروی دریایی ارتش افتتاح شد.

در این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی و مدیرعاملتازمان منطقه آزاد کیش، امیر دریادار شمخانی و امیر دریادار سیاری را در بازدید از این غرفه‌های این نمایشگاه همراهی می‌کنند.

در حاشیه این مراسم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود وضعیت مناسب جغرافیایی ایران نوار ساحلی جنوبی کشور توسعه نیافته در حالی که در مجاورت آب‌های آزاد است و دریا محل مناسبی برای تولید ثروت و اشتغال محسوب می‌شود.

علی‌اصغر مونسان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران افزود: کل نوار ساحلی جنوب کشور مستعد توسعه است.

وی با بیان اینکه ۴ منطقه آزاد در سواحل جنوب کشور قرار گرفته است، گفت: مناطق آزاد کیش، قشم، اروند و چابهار را در جنوب کشور داریم.

* تکمیل فرودگاه و بندرگاه هندورابی / افتتاح اسکله هندورابی  تا ۲ ماه آینده

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت:‌طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای توسعه نواحی ساحلی کشور، توسعه هندورابی را آغاز کردیم فرودگاه و بندرگاه هندورابی در حال اتمام است و تلاش می‌کنیم حداقل اسکله بندر هندورابی تا ۲ ماه آینده افتتاح شود.

* افتتاح اسکله ۳۵ هزار تنی کیش در نیمه اول سال ۹۶

مونسان با بیان اینکه توجه جدی به بندرگاه تجاری در کیش داریم، گفت: لایروبی این بندرگاه در سال ۹۳ انجام شد و آبخور از منفی ۵ متر به منفی ۱۰ متر رسید.

وی گفت:‌ساخت اسکله ۳۵ هزار تنی موجب می‌شود که امکان پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما در کیش فراهم شود و به جای آنکه بار در سواحل دیگر کشورهای همسایه تخلیه شود مستقیم در کیش تخلیه می‌شود که این پروژه ملی در نیمه اول سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تأکید کرد: کیش می‌تواند محل پهلوگیری کشتی‌های قاره‌پیما باشد.

* دستیابی به هدف اقتصاد مقاومتی کیش تا پایان امسال

وی گفت: بر ابلاغیه مقام معظم رهبری در اقتصادی مقاومتی مأموریت‌هایی برای کیش در نظر گرفته شده است که رشد ۳۰ درصدی صادرات و افزایش ۳۰ درصدی تولید است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال این ۲ هدف محقق شود.

* حجم واردات بد در کیش سالانه ۳۰ میلیون دلار

مونسان اظهار داشت: واردات در کیش ۱۹ درصد کاهش یافته است ضمن آنکه از ۶۰ میلیون صادرات به ۳۸۰ میلیون صادرات در کیش رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: وارداتی که شامل مواد اولیه، تجهیزات یا ماشین‌آلات باشد واردات بد به حساب نمی‌آید بلکهوارداتی که عامل مصرف در کشور شود واردات بد است که در کیش این رقم فقط ۳۰ میلیون دلار در سال است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توضیح داد: اگر سهمیه بار همراه مسافر که طبق قانون ۸۰ دلار می‌تواند باشد در نظر بگیریم با احتساب یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر سالانه باید رقم واردات بد به ۱۶۰ میلیون دلار می‌رسید در حالی که ۳۰ میلیون دلار است.

مونسان گفت: منطقه آزاد کیش نه محل واردات و نه محل قاچاق کالا است.

* راه‌اندازی خط مسافری کیش - چابهار با خرید شناورهای مسافری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: به دنبال خریداری شناورهای مسافری هستیم تا خطوط کشتیرانی مسافری را در نوار ساحلی جنوب به کیش راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: به زودی خط کشتیرانی چابهار - کیش و بالعکس راه‌اندازی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.