رشد اقتصادی نشانه‌ها و علامت‌هایی دارد. دولت با کدام نشانه‌ها می‌گوید رشد اقتصادی ایجاد کرده است!

این چه رشدی است که نشانه‌های آن هیچ جای اقتصاد دیده نمی‌شود؟!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان از قول جمشید پژویان کارشناس اقتصادی نوشت: رشد اقتصادی باید ملموس باشد و در بطن اقتصاد دیده شود. به طور کلی رشد اقتصادی باید باعث ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری شود. رشد اقتصادی به معنی افزایش تولید ناخالص ملی است برای آن که بتوانید تولید را افزایش دهید به عامل کار و سرمایه نیازمندید. کدام یک از این موارد را دیدیم؟
وی می‌افزاید: مشکل اینجاست که ما نمی‌دانیم رشد اقتصادی چیست، شگرد این است با آمار و ارقام نشان‌دهنده که در حال پیشرفت و توسعه هستند با وجود آنکه نخبگان اقتصادی راه را به دولت‌ها نشان می‌دهند، باز هم آنها راهی که دوست دارند، طی نمی‌کنند.
این کارشناس اقتصادی درباره رشد نقدینگی می‌گوید: دلیل اینکه می‌گویند رشد نقدینگی موجب رونق اقتصادی می‌شود این است که نقدینگی می‌تواند تقاضای بالقوه‌ای به وجود آورد اگر تولیدی وجود داشته باشد تقاضای به وجود آمده با تولید رابطه برقرار می‌کند و رونق حاصل می‌شود وقتی تولید وجود ندارد چطور ممکن است نقدینگی موجب ایجاد رونق اقتصادی شود؟ باید گفت: در چنین شرایطی رشد نقدینگی حتی می‌تواند منجر به تورم شود به طور کلی وقتی نقدینگی رشد داشته باشد و تبدیل به تقاضا شود و تولید نتواند خود را با آن همگام سازد، تورم به وجود می‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.