قدس آنلاین - ساری - حسین احمدی: مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در مراسم ویژه ای که به مناسبت تقارن هفته کودک و ایام محرم در کتابخانه عمومی آزادگان ساری برگزار گردید، مشاورین خود در بخش ویژه کودک کتابخانه های عمومی را منصوب کرد.

انتصاب فرزندان شهید مدافع حرم بعنوان مشاور مدیرکل کتابخانه ها

در این مراسم که با حضور جمعی از دانش آموزان دختر ساری در بخش کودک کتابخانه عمومی آزادگان برگزار شد، فرزندان شهیدان مدافع حرم محمد بلباسی و حسن رجایی فر حضور یافتند و برنامه های مناسبتی ویژه ای اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این مراسم در سخنی با کودکان شرکت کننده، به نقش کودکان در واقعه کربلا اشاره کرد و با مشارکت دادن کودکان در بحث از آنها خواست هر یک شناخت خود را نسبت به کودکان حاضر در کربلا بیان کنند.

دکتر آرزو ولی پور با تشریح نقش محبت در رابطه بین اهل بیت(ع) بویژه امام حسین(ع) و کودکان، به حماسه های کربلا و بصیرت و آگاهی کودکان و صبر و تحمل آنها در این واقعه اشاره کرد و گفت: راه شهدای کربلا در دفاع از حریم اسلام را در این زمانه شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ادامه داده اند و فرزندان آنها نیز به تأسی از کودکان اهل بیت، فرزندانی آگاه و مقاوم اند.

وی با بیان اینکه قهرمانان واقعی کشور ما همین شهدای مدافع حرم هستند که برای دفاع از ارزش های اسلام و میهن عزیزمان در جبهه های دور از وطن جهاد کرده و به شهادت رسیده اند، اظهار داشت: ما از فرزندان این شهدا که بعضی از آنها در جمع ما حاضر هستند سپاسگزاریم که اینچنین مقاوم و صبور در برابر شهادت پدرانشان به ما درس ایستادگی و مقاومت می دهند و به آنها افتخار می کنیم که با بصیرت خود با افتخار از پدرشان یاد می کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن اهدای لوح تقدیر و چند جلد کتاب علمی و آموزشی به فاطمه، حسن و مهدی بلباسی فرزندان شهید مدافع حرم محمد بلباسی و همینطور مهدیه رجایی فر فرزند شهید مدافع حرم حسن رجایی فر، به فاطمه بلباسی و مهدیه رجایی فر حکم انتصابشان به عنوان مشاورین مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در بخش ویژه کودک را تقدیم کرد.

دکتر ولی پور در متن حکم خود آورده است: با عنایت به درک عمیق شما از فرهنگ عاشورایی و حضور سبزتان در خط مقدم جبهه فرهنگی کودکان و نوجوانان انقلابی استان مازندران و ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در قشر آینده ساز نظام جمهوری اسلامی ایران، به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران در بخش ویژه کودک منصوب می شوید.

امیدوارم مانند پدر شهیدتان که مظهر شجاعت، شهامت و ایستادگی بوده اند، در جبهه فرهنگی با سلاح علم و ایمان به فتح خاکریزهای فرهنگی پرداخته و به مدد غیبی پدر آسمانیتان دریچه های جدیدی را به سمت دانش و پژوهش و توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید بگشایید و بتوانید با روح بزرگتان و برنامه محوری، در بازدید از کتابخانه های عمومی، جانی دوباره به بخش کودک کتابخانه های عمومی استان ببخشید.

گفتنی است در پایان این مراسم به همه کودکان حاضر در برنامه جوایزی اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.