قدس آنلاین- اراک- احمد مختاری: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: چرا شما می خواهید این پروژه انجام نشود؟ تشخیص اهم پروژه ها کار تخصصی است و مسئولان مربوطه این پروژه را در اولویت اول قرار دادند و شما نباید پروژه به این مهمی مربوط به سهمیه استان مرکزی را حذف نمایید

آقای رییس جمهور چه دست‌هایی در کار است؟

سهمیه آب از سدکوچری رود دز پس از ۱۵ سال از هزار لیتر بر ثانیه به ۴۵۰لیتر کاهش یافته است و قرار بود در سفر دوم آبان ماه هیئت دولت به استان مرکزی، عملیات انتقال این آب به ساوه آغاز شود ولی به یکباره لغو شد. محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در نطق بین دستور مجلس امروز خود با اشاره به سفر دولت در دوم آبان ماه به استان مرکزی از اقدام نوبخت معاون رییس جمهور در لغو آغاز این پروژه به شدت انتقاد کرد و این اقدام را دارای عواقب اجتماعی دانست.

وی که در جمع نمایندگان مجلس و پخش مستقیم رادیویی نطق می کرد،گفت: ساوه و زرندیه با قدمت چندهزار ساله تاریخی، سرزمین فرصت های طلایی همجوار با تهران، فرودگاه امام خمینی و محل عبور بزرگراه های شمال به جنوب و شرق به غرب است.

منصوری بیان کرد: ساوه با بزرگترین شهرصنعتی کشور به عنوان قطب صنعتی ایران با بیش از دوهزار واحد تولیدی و ۸۰هزار جامعه کارگری جایگاه ممتازی در صنعت کشور دارد. وی افزود: ساوه و زرندیه در بخش کشاورزی با تولید ۳۰ درصد محصولات استان مرکزی رتبه اول را دارد و با تولید بهترین پسته ارگانیک کمربند سبزی برای تهران است، بزرگترین گلخانه و رتبه اول تولید انار با بهترین کیفیت کشور را دارد و اکنون درختان چند ده ساله با خطر خشکی مواجه هستند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس اظهار کرد: این حوزه با این امکانات به عنوان "ایران کوچک" پذیرای تمام اقوام کشور است اما اکنون این دو شهرستان با توجه به خشکسالی و سومدیریت منابع آبی دچار بحران شدید شده است. وی ادامه داد: بزرگترین صنایع و باعات کشور تشنه آب است که ۱۵ سال پیش با وجود تخصیص منابع از سد کوچری هنوز عملیات اجرایی آن شروع نگردیده است و سه دوره نمایندگی مجلس از زمان تصویب طرح سررسیده است.

منصوری شرح داد: علیرغم جلسات متعدد و پیگیری در وزارت نیرو با وجود موافقت و تخصیص اعتبارات با ردیف و با موافقت تمام مقامات و نمایندگان استان قرار بر این بود در سفر یکشنبه (دوم آبان ) هیئت دولت به استان مرکزی، عملیات آن شروع شود، اما دیروز به یکباره و غیر منتظره آقای نوبخت معاون رییس جمهور کام مردم این حوزه را تلخ نمود و بدون هیچ دلیل و عذری با وجود علیرغم پافشاری مسئولین و وزیر نیرو، طرح مورد نظر را از طرح ها خارج کرد.

وی تصریح کرد: این سوال پیش می آید چرا آقای نوبخت جلوی اجرای این پروژه را گرفته است؟ آقای نوبخت! این سوال را از شما داریم چه کسانی از جلوگیری این پروژه سود می برند؟ این سهمیه آب چندین ساله را چه کسی استفاده می کند؟ که حاضر نیستند صنعت و کشاورزی یکی از مناطق مهم کشور رونق پیدا کند؟

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: چرا شما می خواهید این پروژه انجام نشود؟ تشخیص اهم پروژه ها کار تخصصی است و مسئولان مربوطه این پروژه را در اولویت اول قرار دادند و شما نباید پروژه به این مهمی مربوط به سهمیه استان مرکزی را حذف نمایید. وی خطاب به رییس جمهور بیان کرد: از طرف مردم استان مرکزی و این حوزه موکدا تقاضا داریم هر چه سریعتر به این مسئله مهم که تبعات اجتماعی آن بسیار زیاد خواهد بود رسیدگی نمایید و با حذف این پروژه اقتصاد، کشاورزی و صنعت را نابود نکنید.

منصوری ادامه داد: آقای رییس جمهور چه دست هایی در کار است که نمی خواهند این پروژه شروع شود، استدعا دارم با تصمیم صحیح و درست کام مردم را در سفر به استان مرکزی شیرین نمایید و با بی تدبیری های بعضی از مسئولین در دولت تدبیر و امید، ناامیدی برای مردم نیاورید.

وی با اشاره به سایر منابع طبیعی اظهار کرد: ما معترض نفتی هستیم که قطریها از میادین مشترک می برند حال چرا با ابطال بودجه تخصصی ردیف دار این حق را از مردم ما می کیرند؟ چرا می گویند این پروژه نباید انجام شود، ما خودمان در شهرمان، استان مان اهمیت پروژه ها را بهتر می دانیم نه آقای نوبخت! نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: تقاضا داریم از سوی شما اقدام صحیح را دربرابر بعضی مسئولین شاهد باشیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.